La Barcelona Design Week arrenca la desena edició amb un homenatge a Massimo Vignelli
El Disseny Hub acull 70 activitats per mostrar el pes econòmic i social del disseny, que ocupa "10.600 empreses, que facturen 12.000 milions i generen més de 62.000 llocs de treball"
BarcelonaLa desena Barcelona Design Week (BDW) arrenca amb una exposició concebuda com un homenatge col·lectiu a Massimo Vignelli, considerat un dels dissenyadors més important i influent dels últims 50 anys, en el qual participen 54 reconeguts dissenyadors gràfics i estudis nacionals i internacionals. L'exposició 'Timeless Massimo Vignelli' és un projecte de l'estudi Husmee, i es podrà visitar fins al pròxim 31 d'agost al Disseny Hub Barcelona, segons ha dit avui Pau Herrera, president de Barcelona Centre de Diseny (BCD) en presentar el programa del Barcelona Design Festival, que engloba la BDW i el FADfest, que aquest any compleix cinc anys.
Barcelona es converteix un any més a la capital del disseny amb un programa de més de 70 activitats que inclouen conferències, exposicions, tallers, presentacions i activitats de 'networking', i més de mig centenar d'activitats paral·leles organitzades per entitats, empreses i establiments de la ciutat, que s'emmarquen en l'OFF BDW.
Segons Herrera, aquest any el programa té una major repercussió en els ciutadans per acostar-los al món del disseny i mostrar la importància que té des del punt de vista econòmica i social "perquè les 10.600 indústries creatives que hi ha a Catalunya facturen però 12.000 milions i generen més de 62.000 llocs de treball".
Participen a més aquest any representants de nou festivals similars que se celebren en dues ciutats del món, entre les quals hi haurà Nova York, Londres, Viena, Istanbul, Hèlsinki i Budapest, entre d'altres.
Amb la inauguració de la Barcelona Design Week s'obre la cinquena edició del Barcelona Design Festival (BDF), un gran esdeveniment impulsat per BCD, el FAD Foment de les Arts i del Disseny i l'Ajuntament de Barcelona que pretén situar Barcelona com a capital internacional del disseny i fer visible el potencial de les empreses, els emprenedors i els professionals, i ajudar-los a competir internacionalment.
El FADfest se celebra aquest any del 29 de juny al 5 de juliol, i premiarà la creativitat de professionals i empreses del sector, i segons Nani Marquina, presidenta del FAD, aquest any tindrà una escenografia comuna ubicada a la sala gran de l'edifici Hub.
En aquesta cinquena edició del FADfest, segons Marquina, s'ha apostat més per la qualitat que per la quantitat i s'han reduït les activitats, que s'han dividit en dos eixos: el Fora de Lloc, i el Tot a Lloc. A Fora de Lloc, una mostra comisariada per Rosa Pera, es reuneixen treballs que distorsionen categories i convencions per destil·lar el present i pertorbar dogmes, mentre que a Tot a Lloc s'engloben les activitats relatives als premis que atorga el FAD.