TEATRE
Cultura 10/11/2012

Bescanó penja el cartell de "pastanagues exhaurides"

La iniciativa de canviar les entrades per pastanagues per no haver d'apujar l'IVA al 21% fins i tot va aparèixer al 'New York Times' i la BBC

Acn
1 min
La venda de pastanagues en comptes d'entrades / ACN

BescanóEls assistents a l'estrena de l'obra 'Suïcides' de la companyia PocaCosa Teatre han rebut una entrada un xic estranya aquest vespre al Teatre de Bescanó, al Gironès. En comptes dels tiquets, s'han ofert pastanagues com a acte de protesta en contra de la pujada de l'IVA del 8 al 21% en l'àmbit de la cultura. "L'IVA que s'aplica a les hortalisses és més just que el que grava els actes culturals", ha ressaltat el director i programador del teatre, Quim Marcé. La iniciativa, que ha rebut el suport del consistori i dels veïns, ha estat un èxit i ha omplert les 350 localitats. A fora el teatre, l'únic que s'ha vist és el cartell de "pastanagues exhaurides".

Aquesta iniciativa, que es va donar a conèixer l'estiu passat, ha aconseguit ser portada i titular de diaris i telenotícies d'arreu del món, com el 'New York Times', la CBS, la BBC, rotatius d'Egipte, l'Urugai o Àsia. "Hem rebut molt de suport de totes les administracions, del consistori, dels veïns, dels assistents i fins i tot de l'escola municipal, que ha fet una exposició amb les pastanagues com a eix central", ha ressaltat el director del teatre. El mateix alcalde de Bescanó, Xavier Soy, ha ressaltat que "calia protestar" per l'augment "desmesurat" de l'IVA i ha destacat que, amb aquesta protesta imaginativa, han marcat la "pastanaga com l'aliment de la cultura".

stats