Economia 28/01/2016

El saló Alimentària vol revifar el sector del vi i preveu deixar 180 milions a Barcelona

Els organitzadors de la 21a edició de la fira agroalimentària hi han invertit 1,8 milions d'euros aquest any, un 35% més que el 2014, amb l'objectiu de reimpulsar el sector del vi i potenciar la internacionalització

Júlia Manresa
2 min
Barcelona Degusta

BarcelonaLa indústria agroalimentària aprofita amb força l'embranzida exportadora que Catalunya ha reprès després de la crisi econòmica. En la 21a edició del saló Alimentària, la fira on s'exhibeixen cada dos anys els principals agents nacionals i internacionals del sector agroalimentari, continua centrant els seus esforços en la internacionalització dels seus productes i empreses amb una forta aposta per atreure més compradors estrangers que en les edicions anteriors. En el que és el 40è aniversari d'aquest esdeveniment, que tindrà lloc de 25 al 28 d'abril al recinte Gran Via de Fira de Barcelona –a l'Hospitalet de Llobregat–, l'organització espera rebre 140.000 visitants i generar un impacte de prop de 180 milions d'euros, segons ha explicat José Antonio Valls, director d'Alimentària.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per a l'edició d'aquest 2016, l'organització preveu mantenir el mateix nombre de visitants que l'any anterior (140.000), però incrementa la xifra d'empreses participants, que passen de les 3.800 del 2014 a les 4.000 d'aquest any, i procedents de 70 països diferents. En l'edició de fa dos anys, la internacionalització ja va ser la fita principal de l'esdeveniment, però aquest any encara s'ha incrementat un 35% la inversió per part de l'organització per tal d'atreure més compradors estrangers. En total s'han invertit 1,8 milions d'euros amb aquest objectiu i s'han convidat 800 compradors específicament en aquesta direcció.

Empènyer el sector del vi

Segons Valls, aquests 1,8 milions tenen un altre gran objectiu per a aquesta edició: recuperar el sector del vi com un dels motors de la fira. "El sector ha patit una certa caiguda de vendes sobretot internes els últims anys, i és un dels motors tradicionals de la fira", afirma el director del saló. De fet, a la taula rodona posterior a la presentació d'Alimentària 2016 el xef del Celler de Can Roca, Joan Roca, ha posat sobre la taula la necessitat de "centrar els esforços a fer un bon vi i no a fer moltes marques". Valls ha explicat que vist l'estancament de vendes al mercat intern, el sector ja ven un 50% de la producció a l'exterior. En aquesta línia, Intervin, el saló dels vins en aquesta fira, comptarà amb 800 empreses vitivinícoles i de destil·lats, crítics i sommeliers d'arreu del món.

Jaume Domènech: “Hi ha cellers catalans que no van a vendre a Espanya perquè els tanquen les portes”

Jaume Domènech: “Hi ha cellers catalans que no van a vendre a Espanya perquè els tanquen les portes”Com és habitual, la indústria alimentària aprofita aquest esdeveniment per reivindicar-se com el primer sector industrial de l'Estat, amb una facturació de 93.300 milions d'euros, el 3% del PIB nacional i unes exportacions per valor de 24.018 milions l'any 2014. L'any passat, les quasi 3.400 empreses d’alimentació i begudes instal·lades a Catalunya van liderar la creació d'ocupació amb un 5% més d'empleats en un any.

stats