Economia 05/04/2016

Fusió d’ulleres ‘low-cost’: Northweek s’integra a Hawkers

Júlia Manresa
2 min
Fusió d’ulleres ‘low-cost’: Northweek s’integra a Hawkers

Les semblances entre els fabricants d’ulleres de sol de baix cost valencianes Hawkers i les catalanes Northweek han acabat en fusió. La marca Hawkers ha integrat la start-up barcelonina Northweek per una quantitat que cap de les dues empreses ha volgut detallar, tal com va avançar ahir Modaes.es i com han confirmat a l’ARA els fundadors de Northweek.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Northweek és una empresa fundada per dos estudiants universitaris, Héctor Rey i Àlex Huertas, a mitjans del 2013 amb el projecte de vendre ulleres de sol de baix cost i personalitzables a través d’internet. En el primer any de vida ja van facturar un milió d’euros, havien venut 18.000 ulleres de sol i venien a Itàlia, Anglaterra, França i Alemanya. Tal com explica Huertas, el 2015 van facturar 4 milions d’euros i les seves ulleres poden trobar-se en 450 punts de venda diferents, tot i que principalment les venen online.

Gairebé de manera paral·lela naixia Hawkers, una altra start-up, en aquest cas d’Alacant, amb un negoci molt similar. Tot i que el creixement de Northweek és evident, Hawkers va anar molt més de pressa i el 2015 va facturar al voltant de 40 milions d’euros.

Hawkers va néixer a Elx, fundada per quatre amics, David i Alex Moreno, Iñaki Soriano i Pablo Sánchez, que van passar de distribuir ulleres d’una marca nord-americana a fabricar les seves pròpies per falta d’estoc. El seu primer any en van vendre mig milió. Amb tres anys de trajectòria, Hawkers ha arribat a ser patrocinador de l’equip de la NBA Los Angeles Lakers i a produir per a PayPal o Mercedes. Les ulleres de Northweek les han portat Tito Rabat o Boris Izaguirre.

Convivència de les dues marques

Aquesta fusió no suposa la desaparició de la marca catalana. Huertas aclareix que es tracta d’una fusió per continuar creixent però que en cap cas suposa la desaparició de la marca Northweek, que continua amb els seus plans d’expansió a Europa per a aquest 2016.

Actualment l’equip de Northweek compta amb 17 persones, però preveuen créixer encara més aquest any, per això han deixat el magatzem de Cabrera de Mar, d’on són originaris els seus fundadors i on munten i empaqueten comandes, per traslladar-se al carrer Trafalgar de Barcelona.

stats