Mango augmenta les vendes però no aconsegueix superar els números vermells

La companyia va tancar el 2018 amb pèrdues de 35 M€

Mango va tancar el 2018 amb unes vendes de 2.233 milions d'euros, 40 milions més (un 1,8%) que l'any anterior. Però malgrat l'increment de les vendes, la companyia que presideix Isak Andic no va deixar enrere les pèrdues, i va tancar l'exercici amb uns números vermells nets de 35 milions d'euros.

És a dir, Mango va perdre el 2018 dos milions més que l'any anterior, quan les pèrdues netes pujaven a 33 milions, i ja encadena tres exercicis seguits de números vermells.

La companyia de moda catalana atribueix aquesta situació a la transformació del negoci que s'està produint i a l'entorn complex actual. "El 2018, en un entorn complex i en plena transformació del negoci de la moda, els clients han valorat bé les nostres col·leccions i hem aconseguit incrementar les nostres vendes, cosa que no havia passat en els anys anteriors", ha destacat en un comunicat el director general de Mango, Toni Ruiz.

Mango s’alia amb Macy’s per créixer als EUA

L'executiu ha destacat també que el resultat d'explotació és equilibrat i ha crescut el resultat operatiu abans d'impostos i amortitzacions (Ebitda), "cosa que ens permetrà complir amb el nostre pla estratègic i també seguir reduint el deute i les despeses financeres".

Segons els resultats facilitats per la companyia, amb unes vendes totals de 2.333 milions d'euros el 2018, el marge brut va augmentar dos punts i mig, fins al 58,5%, en gran part per l'impacte més baix de les rebaixes i les promocions. Aquests dos punts i mig signifiquen 78 milions d'euros més al compte de resultats.

Això ha permès a la companyia equilibrar el resultat d'explotació i aconseguir un Ebitda de 135 milions d'euros, un 17% superior a l'any anterior, i augmentar en un 36% el resultat brut (abans d'impostos).

100 M€ menys de deute

La companyia ha destacat l'esforç important en la reducció del deute financer, que s'ha reduït a la meitat en dos anys, passant de 617 a 315 milions d'euros. En concret, durant el 2018 es va rebaixar en 100 milions. Aquest esforç en desendeutar-se, juntament amb la signatura el mes de desembre passat de l'acord de refinançament fins al 2023, ha de desofegar l'empresa, ja que tindrà uns terminis d'amortització més còmodes.

La tendència en l'increment de les vendes es manté el 2019 i durant el primer semestre ha facturat 50 milions més que el mateix període de l'any passat, segons el director general. De les vendes, un 77% són a l'estranger i un 23% al mercat espanyol, que no obstant això, continua essent el primer mercat en vendes.

Més venda online

La companyia ha destacat l'increment de la venda online per sobre del previst. El 2018 va augmentar un 31% fins a arribar als 445 milions d'euros. És a dir, un de cada cinc euros en vendes arriba per internet. La companyia volia assolir aquesta fita el 2020, però, com que el canal online ha crescut més del que preveien, ara espera arribar a un 25% de les vendes pel canal online el 2019 i el 30% l'any següent.

Per potenciar la venda per internet, Mango obrirà al setembre un nou centre logístic, que se sumarà als vuit que ja té repartits per tot el món.

Canvi de la direcció

Toni Ruiz va arribar a la direcció de Mago al novembre i ha remodelat la direcció del grup de moda amb un nou comitè de direcció format per 10 professionals, la meitat dels quals provenien de fora de la companyia. Aquest òrgan de govern és l'encarregat del compliment del pla estratègic a través d'una profunda transformació digital de l'empresa.

La crisi del sector dispara el canvi d’executius a Mango i Desigual

"La nostra missió és accelerar la transformació digital, i en els dos últims anys hem invertit més de 75 milions d'euros en projectes dirigits a la transformació digital de l'empresa", ha explicat Toni Ruiz. La inversió total de la companyia el 2018 va ascendir a 57 milions.

Una peça per a la transformació digital és el nou 'hub' que Mango ha obert al districte 22@ de Barcelona, on preveu concentrar cent enginyers de perfil tecnològic per assegurar el compliment dels objectius del negoci online.