Naturgy ofereix assistència mèdica gratuïta als seus clients

L'energètica comença a donar llum i gas gratis als hotels convertits en hospitals

La companyia energètica Naturgy ha posat a disposició dels seus clients un servei d'atenció mèdica gratuïta a través de videotrucada perquè puguin resoldre els seus dubtes sobre el seu estat de salut sense haver de desplaçar-se, un servei amb el qual podria arribar a prop de 7 milions de cases.

El servei inclou informació mèdica de primeres actuacions en casos d'emergència, medicació i posologia per a pediatria i medicina general. En cas d'emergència, s'avisarà el servei 112 per a l'enviament d'una ambulància en el territori espanyol, segons ha indicat la companyia en un comunicat.

La iniciativa s'emmarca en el pla d'ajudes llançat per la companyia per pal·liar la crisi sanitària del coronavirus i que preveu també el subministrament gratuït d'electricitat i gas a hotels i residències que cedeixin les seves instal·lacions a la sanitat pública, i facilitats de pagament de factures a pimes i autònoms i famílies amb més problemes.

Naturgy ja ha tancat el primer acord amb un dels seus grans clients, el grup Hotusa, al qual pertany la cadena Eurostar, per donar subministrament energètic gratuït a l'hotel de la Plaza Castilla de Madrid.

El sistema d'atenció mèdica habilitat, que requereix que el client es registri a la web, s'ofereix les 24 hores del dia a través de telèfon, pàgina web o aplicació online.

Pla social i ajudes

En el pla més social, la companyia ha assegurat que ha reforçat el programa de protecció als col·lectius més vulnerables per oferir descomptes en la factura a les cases més afectades per la crisi i facilitar que s'acullin al bo social.

A més, s'ajornarà fins a la segona part de l'any les factures de llum i gas de pimes i autònoms que s'emetin a partir d'ara per ajudar-los a fer front als efectes econòmics de la crisi sanitària. Fins a 250.000 clients, pimes o autònoms, es podran acollir a aquesta ajuda, segons càlculs de la companyia.

D'altra banda, la multinacional energètica ha explicat que, per garantir la seguretat del subministrament, ha intensificat les mesures del seu protocol d'actuació en totes les seves infraestructures crítiques i manté operatiu el servei d'atenció d'urgències domiciliàries per a reparacions diverses.