Puig es converteix en màxim accionista de la firma de moda belga Dries van Noten

La companyia ja va dir a l'abril que no descartava noves adquisicions

L'empresa familiar Puig, especialitzada en el sector de la moda i les fragàncies, ha anunciat aquest dijous a través d'un comunicat la compra majoritària de la firma belga de moda d'alta gamma Dries van Noten. Tot i l'anunci de l'adquisició, el grup no ha fet públic l'import d'aquesta operació i tampoc ha especificat quina part de l'accionariat de Dries van Noten controla.

Segons ha explicat Puig a través del seu comunicat, Dries van Noten és "una de les cases de moda de dissenyadors independents més autèntica i reeixida". Aquesta companyia, fundada el 1986 i amb seu a la ciutat d'Anvers, es caracteritza pel disseny de roba i accessoris de gamma alta tant per home com per dona.

L'adquisició va en la línia del seu pla estratègic per arribar a facturar 3.000 milions d'euros el 2025. A l'abril, Puig va presentar els millors resultats de la seva història: va tancar el 2017 amb unes vendes de 1.935 milions d'euros (un 8% més que l'exercici anterior) i amb un benefici de 228 milions d'euros (un 47% més que l'any passat).

Durant la mateixa presentació de resultats, Marc Puig, president de la firma catalana, ja va avisar de la possible adquisició de noves marques.  "No tenim pressa ni urgència, però si hi ha oportunitats que encaixin amb el nostre perfil serem proactius i seguirem en la nostra línia i, per tant, sí que pot ser que part d'aquest creixement vingui del creixement inorgànic" (és a dir, a través de la compra d'altres empreses), va dir Puig.

La companyia, que té la llicència de marca de perfums com ara Carolina Herrera, Paco Rabanne o Nina Ricci, recentment ha apostat per créixer des del sector de la moda. "La nostra entrada al capital de Dries van Noten demostra una vegada més el nostre compromís estratègic per desenvolupar el negoci de moda", apunta el comunicat.

De fet, l'abril passat Puig ja va anunciar una nova aliança amb la marca de calçat i cosmètica Christian Louboutin. La companyia va informar aleshores que havia aconseguit una llicència per encarregar-se de les fragàncies associades a la marca i, a curt termini, crear-ne de noves. "Suposa entrar en una categoria diferent augmentant la seva oferta de distribució, però és una prova", va explicar Marc Puig en aquell moment. 

Més continguts de