Economia 07/05/2018

Uber Eats rebaixa els preus a mínims per intentar combatre la competència

L'aplicació de repartiment de menjar cobrarà 1,90 euros per a tots els enviaments a domicili

Júlia Manresa
2 min
Uber vol tornar a obrir  UberEats a Barcelona el 2018

MadridUn mes després de tornar a Barcelona, Uber Eats intenta fer-se un lloc al mercat d'aplis de repartiment de menjar a domicili. L'estratègia ja és pròpia de la companyia: rebaixar els preus a mínims del sector. Ja ho ha fet algun cop amb el seu servei de transport a demanda, fixant el preu de tots els viatges a cinc euros durant un temps determinat. I aquest dilluns Uber Eats ha anunciat que a partir d'ara tots els seus enviaments costaran 1,90 euros, independentment del restaurant, el preu de la comanda o la distància de l'enviament.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Així ho ha comunicat la plataforma als seus usuaris a través d'un correu electrònic. "A partir d'avui les despeses d'enviament en tots els restaurants disponibles a Uber Eats serà d'1,90 euros. Sense asteriscos ni lletra petita", explica el mail. Aquesta quantitat ja és la mínima en la majoria de plataformes dedicades a aquest servei, però en molts casos puja per sobre d'1,90 en funció de la comanda o del restaurant.

Per exemple, una de les plataformes més utilitzades és la catalana Glovo, que a la ciutat de Barcelona cobra 1,90 euros per a la majoria dels seus enviaments però té alguns restaurants per sobre d'aquesta quantitat. En el cas de Deliveroo, l'altra gran empresa, i ja consolidada, d'aquest sector, encara té una forquilla de preus més variada. A la seva aplicació es poden trobar diverses ofertes de comandes sense cap despesa d'enviament i d'altres de fixades a 1 euro, però també n'hi ha que superen els 3 euros, en funció de la quantitat de la comanda. Passa el mateix amb Just Eat, que té alguns enviaments superiors a 2 euros i d'altres de gratuïts en funció del preu de la comanda.

Fonts del sector apunten que Uber Eats no aconsegueix créixer a Madrid ni encara menys a Barcelona, on ha aterrat aquest any quan ja hi havia plataformes més consolidades. La quota de mercat que té cadascuna d'aquestes companyies no se sap perquè la majoria es neguen a donar xifres de negoci o nombre de repartidors.

Cal recordar que aquest sector està en plena polèmica laboral per les condicions de treball que tenen els seus repartidors, que, en el cas de Deliveroo, van denunciar davant la Inspecció de Treball la contractació com a falsos autònoms i la seva precarietat. Per això, a més, es va constituir el primer sindicat de 'riders' (repartidors), com va avançar l'ARA.

stats