Economia 31/05/2021

Buff tanca el seu millor any gràcies a la manca de mascaretes

La facturació de la companyia d'Igualada es dispara un 65% fins a arribar als 85 milions d'euros

2 min
El director general de Buff, David Camps

BarcelonaSón poques les empreses que no només han aconseguit esquivar la crisi del covid-19 sinó que a més han aconseguit amb la pandèmia els seus millors resultats. És el cas de la companyia d'Igualada Original Buff, que té com a producte estrella el mocador tubular. Durant l'últim any (tanca exercici fiscal a l'abril) ha facturat 85 milions d'euros, cosa que representa un 63% més que l'any anterior quan la xifra va arribar als 52 milions. L'esclat de la pandèmia, que els va impactar dels primers a Catalunya a causa del confinament perimetral de la conca d'Òdena, va provocar el tancament de la companyia durant gairebé dos mesos. A finals d'abril, però, tal com reconeix el seu director general, David Camps, el negoci "va donar un tomb". El motiu? La falta de mascaretes.

"Als Estats Units van permetre l'ús de mocadors tubulars davant d'aquesta mancança i es van disparar les vendes", explica el directiu. A més, la companyia va fer un canvi d'estratègia i va començar també a produir mascaretes. Buff va passar de tenir la fàbrica tancada a doblar el nombre de treballadors de 200 a 400 per fer front a l'augment de demanda. Un 90% de les vendes de l'exercici que acaben de tancar es van exportar, un 45% entre els Estats Units i el Canadà i l'altre 45% a Europa.

Conscients de l'excepcionalitat de l'any que acaben de deixar enrere i que la venda de mascaretes s'ha estabilitzat, l'empresa preveu que la facturació baixi una mica de cara a l'actual exercici i oscil·li entre els 65 i 70 milions d'euros. Buff, però, segueix apostant per nous productes com ara gorres plegables o roba confortable que es pot fer servir tant per fer esport com per al dia a dia.

Per al 2021 el grup s'ha fixat dos objectius: consolidar el creixement que ha tingut l'últim any als Estats Units i el Canadà i seguir treballant amb grans cadenes esportives, com l'americana Dick’s Sporting Goods. Alhora també vol entrar amb més força al mercat asiàtic, sobretot a la Xina i el Japó.

Descarta l'obertura de botigues

Tot i les bones xifres, la companyia descarta obrir botigues pròpies i vol seguir potenciant el canal online. De fet, el seu propòsit és recuperar el ritme de vendes en els punts físics que té a l'aeroport de Barcelona i al centre comercial L'Illa Diagonal, tots dos molt afectats per les restriccions per frenar la pandèmia.

La companyia també ha aprofitat la desescalada per llançar la campanya Live More Now, que, fidel a la seva filosofia, fa una crida perquè la gent gaudeixi del seu temps en espais a l'aire lliure.

stats