Mobilitat
Economia 08/07/2021

Cafler comença a operar i tanca una primera ronda de 800.000 euros

L'empresa ofereix 'drivers' per fer tasques relacionades amb el cotxe i té darrere inversors com Dídac Lee, René de Jong o Jacky Abitbol

2 min
Ricard Guillem (Esquerra) i Iñigo Diego, amb el seu equip darrera

BarcelonaCafler, una empresa que ofereix personal per fer tasques relacionades amb el cotxe com passar la ITV, portar-lo al taller o netejar-lo, acaba de tancar la seva primera ronda de finançament de 800.000 euros. Fa només tres setmanes que és al mercat, tant a Barcelona com a Madrid, i ja ha rebut el suport econòmic del Banc Sabadell, d’Encomenda i d’inversors com Dídac Lee, René de Jong o Jacky Abitbol. De fet, els seus fundadors ja pensen en una segona ronda, aquest cop de 4 milions d’euros.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“És una activitat que els concessionaris i els tallers ja estaven fent, però d’una forma no eficient i no estructurada”, justifica Iñigo Diego, extreballador de Michelin, emprenedor al sector del pneumàtic i cofundador de Cafler. Ell és qui ha ajudat a acabar de fer realitat la idea i projecte del jove de 16 anys que ara n’és el conseller delegat, Ricard Guillem. 

D’entrada, la solució es dirigeix sobretot a tallers i concessionaris que efectivament constitueixen el 90% de la seva facturació. Amb tot, l’objectiu final és que qualsevol persona pugui demanar un cafler per traslladar un cotxe, portar-lo al taller o passar la ITV. L’empresa demana 10 euros per encàrrec –més el que costi el servei– i el pla és que tant la reserva de la cita, en el cas de la ITV, com el pagament es puguin fer des de la seva aplicació. 

Tot i ser un preu baix es presenten com una empresa rendible. Ho són gràcies a la tecnologia, que els permet organitzar els treballadors perquè mai estiguin parats i es vagin rellevant els encàrrecs, i al fet que si els contracta una empresa, els paga per tenir clients que utilitzin el seu servei. 

El model laboral

També tenen resolt l’altre potencial problema: el del model laboral dels drivers. “No movem mercaderies, movem vehicles. Per tant, la llei rider no ens afecta”, aclareixen. Tot i tenir contractada part de la plantilla, la resta de la feina la deixen en mans de conductors professionals autònoms que vulguin treballar per a ells una part de la seva jornada. De moment ho fan camioners durant les setmanes que estan parats entre feina i feina, taxistes en estones que intueixen mortes i algun repartidor d’Amazon. La mitjana d’edat dels treballadors és de 45 anys, professionals que solen dedicar-hi entre dues i tres hores, i que facturen fins a 50 euros per hora.

stats