Alimentació
Economia 07/03/2022

Els escumosos Corpinnat deixen enrere la pandèmia

La marca tanca el 2021 amb 23,1 milions d'euros de vendes, un 5% més que el 2019

2 min
En punt mort la nova DO de vins escumosos de Clàssic Penedès i Corpinnat

BarcelonaEls onze cellers que formen la marca de vins escumosos Corpinnat, que van decidir abandonar la Denominació d'Origen Cava per fer una aposta per la qualitat l'any 2018, ja han deixat enrere la crisi del covid. Com a mínim així ho corroboren les vendes amb les quals van tancar el 2021, que van ser de 23,1 milions d'euros, un 5% més que les del 2019, l'últim any abans que esclatés la pandèmia. Si es comparen les dades amb les del 2020, quan el país estava immers en la pitjor part de la crisi del covid, l'increment és encara més significatiu: d'un 37,5%. "Corpinnat s'està consolidant", ha assegurat aquest dilluns Ton Mata, el president de la marca, formada per cellers com Recaredo, Gramona, Llopart, Nadal i Torelló, entre altres.

La marca, concentrada al Penedès, va vendre 2,3 milions d'ampolles l'any passat, una xifra que suposa un 35% més que el 2020 i un 12% més que el 2019. Pel que fa al preu mitjà de l'ampolla, va ser de 17,35 euros.

El que encara no ha assolit els nivells prepandèmics són les visites enoturístiques, que el 2021 van ser poc més de 21.000, mentre que fa dos anys la xifra arribava gairebé a les 35.000.

Tal com està passant a la resta de sectors, el dels vins escumosos també estan patint per l'augment dels preus de l'energia. "Comença a ser una preocupació important", ha deixat clar Mata. El vicepresident de l'entitat, Xavier Nadal, ho ha exemplificat de la següent manera: "Al gener, segurament, l'energia ja ens ha costat més diners que al setembre, quan estem en plena verema".

També veuen amb preocupació i "incertesa" la invasió de Rússia a Ucraïna. Els onze cellers exporten gairebé un 20% de la seva producció a 55 països diferents, i tot i que ni Rússia ni Ucraïna són els principals països compradors, tampoc són mercats "residuals", especialment el rus. Corpinnat, però, no ha pogut concretar quins ingressos globals han aportat aquests països el 2021.

La marca obliga a fer unes criances mínimes dels vins de 18 mesos, a disposar també d'almenys un espumós de 30 mesos i d'un altre de 60 mesos, a part de tenir certificació ecològica de la producció i prohibir la marca blanca. En total, els cellers tenen 72 viticultors proveïdors i 16 centres de treball i donen feina a 252 persones.

stats