El fabricant de Kleenex compra la matriu de Listerine
L'operació està valorada en 42.200 M€
BarcelonaEl fabricant nord-americà de béns de cura personal Kimberly-Clark, propietària de marques com Kleenex i Scottex, ha tancat un acord per comprar la també nord-americana Kenvue, que controla marques com Listerine o Neutrogena, que ha valorat amb 48.700 milions de dòlars (uns 42.200 milions d'euros).
Segons l'acord, aprovat per unanimitat pels consells d'administració de les dues empreses, cada acció de Kenvue es bescanviarà per 0,146 títols de Kimberly-Clark i 3,5 dòlars en metàl·lic, que en total representa un preu de 21,01 dòlars per acció al tancament de mercat del 31 d'octubre passat. L'operació, que és una de les més grans registrades mai a escala mundial en el sector de béns de consum, es tancarà el segon trimestre de l'any vinent, segons el calendari previst.
Així, els actuals propietaris de Kimberly-Clark obtindran el control del 54% del capital de la nova companyia sorgida de la fusió, mentre que els accionistes de Kenvue en controlaran el 46%. De fet, d'acord amb les projeccions actuals, la nova empresa generarà uns ingressos nets anuals de 32.000 milions de dòlars i un benefici abans d'impostos, interessos i amortitzacions (ebitda) de 7.000 milions de dòlars el 2025.
A més, les dues empreses han detectat que la fusió els permetrà retallar en 1.900 milions d'euros els costos durant els primers tres anys i incrementar en uns 500 milions més els guanys fruit de les sinergies d'ingressos en quatre anys. No obstant això, l'operació obligarà la nova empresa a destinar uns 300 milions de dòlars a un programa de reinversions, que se sumarà als 2.500 milions en efectiu que Kimberly-Clark preveu invertir els dos anys posteriors al tancament de l'operació.
Atacs de Trump a Kenvue
Kenvue és una companyia independent des del 2022, però va néixer com la divisió de productes sanitaris de gran consum de la farmacèutica Johnson&Johnson. Recentment, ha tingut disputes amb el president dels Estats Units, Donald Trump, que va recomanar a les dones embarassades que no prenguessin Tylenol, la marca amb la qual el grup comercialitza el paracetamol als EUA, amb l'argument –sense cap prova científica que el justifiqui– que provoca autisme.