La Mallorquina obrirà al Caire la seva segona botiga al Pròxim Orient
La firma catalana de distribució de tèxtil per a la llar La Mallorquina revalida la seva aposta directa pels països del Pròxim Orient. Després d’obrir la seva primera franquícia ara fa un any a Riad -la capital de l’Aràbia Saudita-, el mes que ve aquesta empresa fundada l’any 1947 obrirà el seu segon establiment fora de Catalunya al Caire. Tal com explica el director general de la cadena, Gabriel Jené, es tractarà d’una botiga franquiciada d’uns 180 metres quadrats que seguirà el mateix model i la mateixa estructura que la resta de locals oberts a l’Estat. A més, també tenen presència amb un format més reduït i dins d’un altre establiment multimarca a l’aeroport de Doha, la capital de Qatar.
L’empresa, dirigida per Gabriel Jené, que també és president de l’associació de botiguers Barcelona Oberta, posa l’ull al Pròxim Orient perquè és un mercat que “valora especialment les marques de retail europeu”, com explica.
Expansió també a Catalunya
La Mallorquina va obrir el seu primer establiment a les Galeries Maldà i actualment té deu botigues a Catalunya, a més de la de Riad. A banda, també preveu una nova obertura a principis de novembre a Reus, un local que se sumarà als altres tres que ja té fora de la capital catalana, en concret a Badalona, Mataró i a la primera terminal de l’aeroport del Prat. En aquesta mateixa línia, Jené explica que un altre objectiu d’obertura fora de Catalunya és al centre comercial Palma Springs, que hi ha projectat a Palma però que va quedar paralitzat a principis d’any.
A més del model tradicional de distribució de productes de la llar, La Mallorquina té dues botigues de tipus outlet a Barcelona. Gabriel Jené explica que l’empresa continua apostant per aquest tipus d’establiment, i que serà present al centre comercial outlet de Viladecans, que està previst que obri la tardor del 2016.
La Mallorquina té actualment uns 70 treballadors i n’incorporarà cinc més a l’establiment de Reus. El seu director general afirma que si la companyia afronta aquesta expansió és perquè les vendes tornen a créixer i perquè “ja es nota un canvi d’actitud en el consumidor després d’un llarg període d’estancament”.