Economia 25/02/2016

Nestlé crearà a Barcelona el seu centre mundial de serveis digitals

La multinacional suïssa formarà un equip de 70 persones especialitzades en noves tecnologies per abordar l'estratègia global

Elena Freixa
1 min
Laurent Dereux, director general de Nestlé a Espanya, al centre de la foto en una imatge d'arxiu.

BarcelonaLa futura seu central de serveis digitals de Nestlé serà a Barcelona. La multinacional suïssa ha triat la capital catalana per establir-hi un equip de professionals experts en noves tecnologies i confia a acabar l'any amb 70 empleats que donaran servei al grup a tot el món.

La funció d'aquest 'global digital hub' –com l'anomena Nestlé– serà dissenyar tota l'estratègia de comunicació amb el client, que és i serà cada cop més a través de les xarxes socials i les plataformes digitals.

Per això, el perfil dels treballadors que incorporarà a aquest nou departament seran joves, amb coneixements sobre digitalització i experts tant en posicions tècniques (informàtics o enginyers de telecomunicacions) com en màrqueting i gestió de projectes digitals, ha explicat Nestlé en un comunicat.

Fonts de l'empresa han destacat que l'ecosistema d'empreses amb un marcat perfil tecnològic que hi ha a Barcelona i l'efervescència que viu el sector actualment ha jugat a favor per triar-la entre altres ubicacions per concentrar aquest nou departament.

Fins ara, existia una petita unitat dedicada a aquestes tasques a Suïssa, però cada mercat desenvolupava pel seu compte l'estratègia que ara Nestlé vol potenciar a nivell global per donar servei a totes les seves filials. L'equip que naixerà a Barcelona s'ubicarà a les instal·lacions que Nestlé Espanya té a Esplugues de Llobregat i arribarà a les 70 persones cap a finals d'any.

No és el primer cop que la multinacional suïssa aposta per Catalunya en la seva estratègia de creixement internacional. L'any passat, ja va anunciar una ampliació de la fàbrica que té a Girona per centralitzar la producció de cafè soluble a Europa.

stats