Economia 12/04/2021

Papelmatic tanca el 2020 amb un creixement del 9% de les vendes

L'empresa de productes i serveis d'higiene engega una aplicació per gestionar la neteja de centres de treball

2 min
Imma Fornt, directora de Papelmatic, fotografiada a la seu de la seva empresa

BarcelonaEl grup català de productes i serveis de neteja i higiene Papelmatic va tancar el 2020 amb una facturació de 8,3 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 9,2% respecte a l'exercici anterior, en un any molt marcat pel coronavirus a tot el sector.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De les dues principals divisions de l'empresa, la dedicada a la venda de productes de cel·lulosa va experimentar una davallada inicial amb l'esclat de la pandèmia a causa del tancament de centres de treball, escoles i centres esportius que va comportar una reducció de la demanda de productes com el paper higiènic i el paper eixugamans, però en part es va compensar per l'augment de vendes al sector hospitalari. "La compensació va ser positiva", explica a l'ARA Imma Fornt, directora del grup.

Pel que fa a la venda d'altres productes i serveis d'higiene, la facturació en sectors més afectats per les restriccions, com l'hostaleria i els gimnasos, va caure però alhora es van compensar en altres, com per exemple el comerç, la indústria i les escoles un cop passats els confinaments més estrictes.

A més, Papelmatic ha creat una aplicació de mòbil, HygieneIN, per gestionar la neteja d'espais als clients. L'aplicació permet controlar el consum de productes com sabons i gels desinfectants, així com controlar els torns de neteja de diferents sales, lavabos i altres espais d'un edifici. L'aplicació, que es va posar en marxa la segona meitat del 2019, de moment és l'única d'una empresa espanyola del sector. "Sabíem que la tecnologia podria ajudar els clients i aportar un valor encara més gran", comenta Fornt.

A banda de l'apli, Papelmatic també va invertir en una màquina de fabricació de mascaretes quirúrgiques i ha hagut de fer també un esforç a nivell de màrqueting en un context en què la higiene dels llocs de treball va passar de ser un servei més a convertir-se en un element essencial per a les empreses, assegura Fornt. "Hem hagut de fer pedagogia" als clients, explica, per informar-los dels productes que necessitaven amb els canvis normatius.

Creixement a escala espanyola

L'empresa concentra el gruix dels clients a Catalunya i a Madrid –té la seu a Cornellà de Llobregat i una delegació als afores de la capital espanyola–, tot i que des de l'empresa es considera que el covid-19 pot portar oportunitats de créixer amb més rapidesa en altres llocs d'Espanya. "El teletreball facilita la deslocalització i arribar a tot l'àmbit espanyol", diu Fornt. A més, Papelmatic també fa "vendes transaccionals" a Portugal, Itàlia i uns quants països del nord de l'Àfrica, però descarta de moment expandir el negoci a escala internacional.

stats