Economia 05/06/2018

El 70% dels directius logístics perden oportunitats d'invertir per la falta de sòl a Barcelona

La multinacional Prologis urgeix que es construeixi la B-40 per crear més terrenys

Xavier Grau
2 min
Prologis torna a la promoció logística a Catalunya amb una inversió de 40 milions al Penedès

BarcelonaMés del 70% dels directius del sector logístic asseguren que han perdut oportunitats d'inversió a l'àrea de Barcelona per la falta de sòl per posar en marxa els seus projectes, segon es deprèn d'un estudi elaborat per la multinacional Prologis i basat en una enquesta a un centenar de directius.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El president de Prologis a Espanya, Gustavo Cardozo, considera que el quart cinturó (B-40) o autovia orbital de Barcelona podria solucionar el col·lapse que viu el sector logístic a l'àrea metropolitana per la falta de sòl.

En una presentació al Saló Internacional de la Logística (SIL), Cardozo ha explicat que acabar aquesta infraestructura "és vital perquè és l'oportunitat de crear gran quantitat de sòl logístic i industrial i descongestionar l'àrea del Vallès".

Segons el directiu de la multinacional de parcs logístics, el sòl logístic al voltant d'aquesta infraestructura estaria molt ben comunicat amb vies d'alta capacitat i alhora a prop de la ciutat, que és un aspecte que busquen els operadors logístics.

Els directius de Prologis han indicat que a l'àrea de Barcelona hi ha una "demanda real" dels operadors logístics "que no es pot satisfer per la falta de sòl". Aquesta falta de terrenys afecta especialment l'àrea de Barcelona, cosa que no passa en altres pols logístics de l'Estat com Madrid.

L'estudi també indica que els operadors del sector consideren Madrid el lloc més atractiu per invertir en logística, seguit de Barcelona en segon lloc i València en tercer lloc, superant l'Aragó i Castella-la Manxa, que en els estudis anteriors superaven el País Valencià.

També destaca l'estudi que els directius del sector consideren el comerç electrònic com el principal impulsor de la logística actualment, malgrat els problemes per resoldre el que s'anomena última milla, que fa que els operadors busquin instal·lar-se prop de grans ciutats quan no hi ha sòl per fer-ho. També s'evidencia que és un sector que crea ocupació però comença a detectar-se falta de personal format, perquè cada cop calen més tècnics amb coneixements d'informàtica, robòtica i automatització.

stats