AEROLÍNIES
Economia 18/07/2018

La vaga a Ryanair afectarà almenys 67.000 passatgers a Espanya

El grup cancel·la 400 vols per les aturades de la setmana vinent

Natàlia Vila
2 min
Ryanair, la segona aerolínia de l’aeroport del Prat, diu que els passatgers que no rebin cap missatge és perquè mantenen el vol tal com el tenien.

BarcelonaEls “problemes” que havia previst el sector aeri fa unes setmanes ja són una realitat. Després del caos de dilluns passat al Prat per les cancel·lacions de Vueling, ara és Ryanair qui ha anunciat que la setmana que ve haurà de cancel·lar 400 vols a tot Espanya per la vaga de tripulants prevista per als dies 25 i 26 de juliol. Una aturada que afectarà 100.000 passatgers a tot Europa, almenys 66.800 dels quals a Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’aerolínia, que és la més important a Espanya i la segona de l’aeroport del Prat per nombre de passatgers, va explicar ahir en un comunicat que les aturades del personal, que reclama condicions laborals millors, l’obligaran a suprimir 200 dels 850 vols previstos diàriament amb origen o destinació a Espanya. És a dir, el 24% dels trajectes que opera en un dia normal. Això es traduirà en 33.400 viatgers afectats a Espanya en cadascun dels dos dies de vaga, si es tenen en compte les xifres d’ocupació i vols que té la companyia.

Les cancel·lacions també afecten el 31% dels vols de Ryanair a Bèlgica, el 27% dels que opera a Portugal i el 12% dels vols (uns 300 més en total) que té programats a la resta d’Europa. L’aerolínia, en canvi, encara no ha especificat la quantitat de cancel·lacions en cada aeroport. Tot i això, tenint en compte l’activitat de Ryanair al Prat, l’afectació a l’aeroport català podria ser d’una cinquantena de vols diaris.

Ryanair ja ha començat a avisar els clients afectats que els seus vols estan cancel·lats, segons va explicar ahir en un comunicat i va comprovar aquest diari. Ho fa per missatge o via correu electrònic i ofereix la possibilitat de reemborsar l’import del bitllet o reubicar el passatger en un vol alternatiu que s’operaria entre la setmana anterior o posterior a les dates de la vaga.

A més, la companyia assegura que ha incorporat personal addicional al departament d’atenció al client per ajudar els afectats a gestionar les reclamacions durant els pròxims dies. També va assegurar que els clients que no han rebut cap missatge és perquè tenen el seu vol operatiu amb normalitat.

L’estiu “caòtic” pren forma

Les cancel·lacions per vaga de tripulants de Ryanair de la setmana que ve s’afegeixen al caos que ja es va viure dilluns per l’aturada del servei de Vueling, que la companyia va atribuir a una tempesta. Aquests dos esdeveniments corroboren les previsions del sector i donen forma a l’estiu “calent” del qual havien alertat, fins i tot, les companyies.

El cert és que les aerolínies conviuen actualment amb tres fronts oberts que tendeixen a complicar-se. D’una banda, les vagues dels controladors a Marsella; en segon lloc, el malestar dels treballadors, que reclamen millores laborals, i, finalment, el creixement sobtat de les aerolínies, que ofega el trànsit a l’espai aeri i també és una font de retards. A més, també hi ha el conflicte mal tancat als controls de seguretat, que ja va col·lapsar el Prat l’estiu passat.

stats