Tecnologia

Delivery Hero posa en dubte la continuïtat de Glovo a Espanya per les multes que arrossega

La Seguretat Social reclama a l'empresa 450 milions en sancions pels falsos autònoms

Un 'rider' de Glovo a Barcelona
ARA
28/08/2025
2 min

BarcelonaL'empresa alemanya Delivery Hero, propietària de Glovo, ha posat en dubte la continuïtat de Glovo a Espanya davant dels costos que implicarien les multes imposades al seu model laboral i la reclassificació dels seus repartidors com a treballadors per compte d'altri en comptes d'autònoms. L'empresa ho ha fet constar a l'informe de la seva presentació de resultats del primer trimestre de l'any, publicats aquest dijous.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"Pel que fa als riscos de reclassificació existents dels repartidors en la filial consolidada del grup Glovoapp23 España, que poden exposar a aquesta filial a càrregues socials addicionals i sancions, destaquem que, si aquests riscos es materialitzessin de manera integral, aquests pagaments no podrien satisfer-se dins de les seves activitats comercials operatives sense el suport financer addicional de Delivery Hero. En conseqüència, existeix una incertesa significativa respecte a la capacitat de Glovo España de continuar com a empresa en funcionament", adverteix l'empresa.

450 milions d'euros

El 31 de juliol la Seguretat Social va reclamar a Glovo el pagament de 450 milions d'euros en concepte de multes i cotitzacions socials per la reclassificació dels seus repartidors, als quals la llei Rider espanyola exigeix considerar treballadors per compte d'altri i no autònoms. Segons consta a l'informe de resultats del primer trimestre de l'any de Delivery Hero, el juliol d'aquest any va començar a rebre les decisions definitives de reclassificació laboral dels seus repartidors per part de les autoritats espanyoles i l'exigència del pagament de les obligacions amb la Seguretat Social.

Amb tot, aquesta xifra dels 450 milions podria quedar curta. La companyia calcula que, el 30 de juny d'aquest any, les contingències relacionades amb el risc de reclassificació laboral dels seus repartidors oscil·larien entre els 562 i els 923 milions d'euros, principalment en relació amb Espanya i el model de negoci que Glovo va introduir l'agost del 2021. "Si, com a resultat de les investigacions, els tribunals espanyols reclassifiquessin la flota de repartidors com a empleats, el grup podria enfrontar-se a reclamacions a Espanya per cotitzacions a la Seguretat Social, recàrrecs per mora i multes, així com reclamacions d'IVA per un import total d'entre 520 i 860 milions d'euros aproximadament", apunta l'informe.

La plataforma alemanya assegura que Glovo no reconeixerà les reclassificacions, sinó que manté la possibilitat de seguir defensant la condició d'autònoms dels seus repartidors a través de totes les instàncies disponibles, "complint les sol·licituds de pagament a la segona meitat del 2025". "Encara que Delivery Heros'esforça per complir plenament la normativa a cada país, la situació jurídica dels treballadors de plataformes és una qüestió controvertida en l'àmbit normatiu, ja que les característiques d'aquest tipus de feina relativament nova no s'ajusten a les definicions d'empleat", al·lega l'empresa.

Així, Delivery Hero afirma que no ha reconegut cap provisió als seus comptes, ja que considera que la reclassificació de la flota de repartidors "no és probable" i defensarà qualsevol cas judicial que es presenti.

stats