Economia 23/05/2016

El parc temàtic Open Camp preveu ingressar 23 milions el primer any

El primer complex d'atraccions d'esports del món arrenca aquest 18 de juny sense haver aixecat ni una pedra, a partir del reaprofitament de les instal·lacions de l'Anella Olímpica

Júlia Manresa
2 min
Com serà l'Open Camp

BarcelonaMontjuïc es convertirà aquest 18 de juny en el primer parc d'atraccions només dedicat als esports del món. Després de treballar-hi durant cinc anys, el projecte Open Camp, que ocuparà 32 hectàrees de la zona de l'Anella Olímpica de Barcelona, es posarà en marxa a partir del 16 de juny. Els seus impulsors, un grup de consultors i inversors catalans liderats pel Gabinet Gaudí, juntament amb diferents socis nacionals i internacionals, han invertit fins a 20 milions d'euros per iniciar el projecte. Però són optimistes i preveuen facturar 23 milions d'euros en aquest primer any de vida del parc i recuperar la inversió inicial en menys de cinc anys. El tiquet d'entrada costarà entre 17 i 28 euros.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El model de negoci d'aquest complex de lleure dedicat als esports és fruit d'una mentalitat "que prové de la crisi", ha explicat aquest dilluns la directora financera d'Open Camp, Georgina Andreu, que fa referència al fet que l'Open Camp no ha hagut de construir edificis ni atraccions, ni tan sols comprar el terreny que ara ja és un parc temàtic. Open Camp aprofita les instal·lacions de l'Anella Olímpica, que generen un dèficit anual de 2,5 milions d'euros a l'Ajuntament de Barcelona en no ser explotades. Open Camp utilitza aquestes instal·lacions a través d'una concessió de cessió d'ús per la qual ja ha pagat 1,5 milions al consistori de la capital i estima generar uns ingressos de fins a 35 milions en cinc anys per a aquest ajuntament.

Per aconseguir els 20 milions d'inversió inicial el Gabinet Gaudí va ampliar capital en paquets representats del 5% en els quals va entrar el grup inversor català Inveready i altres socis com el Clúster Català de l'Esport, Atos, Eurecat o HotelBeds.

Els creadors d'Open Camp preveuen que per aquest parc hi passin entre 1,6 i 1,9 milions de persones a l'any i un màxim de 4.500 persones diàries. Paco Medina, director general d'Open Camp, ha insistit que les instal·lacions no queden tancades, perquè no es tracta de cap privatització de terrenys públics, sinó que els veïns i visitants podran visitar de manera gratuïta les instal·lacions olímpiques que fins ara ja eren accessibles i, fins i tot, s'obrirà l'accés a d'altres de noves que s'han habilitat. Com que es tracta d'un espai obert i públic que acull concerts i esdeveniments diversos, l'organització ja ha aclarit que Open Camp no aturarà l'activitat quan hi hagi concerts, sinó que es tracta d'un model de geografia variable que s'adapta a les circumstàncies. Pel que fa als treballadors, Open Camp ja ha contractat 550 persones.

stats