Uber estrena pàrquing al Prat i el taxi es mobilitza de nou

L'associació Élite Taxi convoca demà una "marxa antimordassa" contra una sanció de l'Acco pels atacs a l'apli

3 min
Els taxistes ja estan anant en marxa lenta cap a la Gran Via.

BarcelonaEls aeroports són un dels principals punts calents per captar clients tant per als taxis com per a les flotes de VTC que treballen per a Uber i Cabify. Un trajecte des del Prat fins al centre de Barcelona pot sortir per més de 30 euros i és un tresor preuat ara que la pandèmia i la caiguda del turisme internacional han escapçat els ingressos dels transports. En aquest sentit, Uber ha anunciat aquest dimecres un pas més per normalitzar la seva presència a les terminals d'alguns dels principals aeroports espanyols. La multinacional californiana es va adjudicar el desembre passat un contracte licitat per Aena, el gestor d'aquestes infraestructures, per comptar amb els seus propis aparcaments al Prat, Barajas i Màlaga.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Es tracta d'un arrendament per valor d'1,4 milions d'euros fins a finals del 2023 (amb la possibilitat de prorrogar-lo un any més) per a un total de 80 places de pàrquing. El servei ja s'ha activat a l'aeroport de la capital espanyola i es posarà en marxa en les pròximes setmanes al català i l'andalús. Cal tenir en compte que Uber només fa servir VTC a Madrid i Màlaga, mentre que a Barcelona la companyia opera com a intermediari per a taxis. En el cas del Prat, la companyia tindrà 26 punts d'aparcament repartits entre la T1, la T2 i la zona del pont aeri.

Amb aquest moviment, Uber vol impulsar la contractació d'un dels trajectes que li surten més rendibles: les reserves amb antelació per a viatges més llargs a través de la modalitat Uber Reserve. A banda d'aparcaments propis (fins ara feien servir les zones reservades als VTC, amb menys visibilitat), l'aplicació també comptarà amb taulells d'informació per als clients, una eina que podrà fer servir per publicitar-se. "El nostre objectiu és continuar millorant l'experiència dels nostres usuaris quan viatgen des de i cap a l'aeroport, reduint els temps d'espera, facilitant-los l'accés al punt de recollida i oferint-los assistència en persona per a qualsevol dubte que els pugui sorgir", ha puntualitzat un portaveu d'Uber.

Des de l'associació Élite Taxi, el gran flagell de la plataforma de transport, recorden que els taxis han de recollir els seus clients a les parades oficials dels aeroports. "Si la intenció d'Uber és que els pocs vehicles que treballen amb ells agafin els clients en aquestes places d'aparcament, els multaran els Mossos d'Esquadra. Com sempre, van a la seva", ha assegurat el seu portaveu, Tito Álvarez.

Marxa "antimordassa" d'Élite Taxi

Precisament, aquest col·lectiu de taxistes ha convocat per demà una "marxa antimordassa" per protestar contra l'expedient sancionador que li ha obert l'Autoritat Catalana de la Competència (Acco). El supervisor ha obert un procés de multa contra l'entitat i Taxi Project 2.0 per un suposat boicot al retorn d'Uber a Barcelona com a plataforma de taxis. L'organisme considera que aquestes associacions podrien haver comès "pràctiques agressives i actes de denigració" contra els taxis que s'han sumat a Uber a la capital catalana.

Élite Taxi ha convocat els taxistes a partir de dos quarts de nou del matí per tallar el carrer Tarragona, a tocar de l'estació de Sants, i dirigir-se al Parlament de Catalunya en una marxa lenta pel centre de la ciutat. L'associació pretén reunir-se amb els grups polítics de l'hemicicle i entregar-los un manifest en el qual reclama que l'expedient sancionador de l'Acco és "directament un atemptat contra la democràcia".

stats