Estats Units

Trump diu que la Xina aprova l'operació de TikTok després de trucar-se amb Xi

El govern de Pequín insinua que dona suport a l'acord, tot i que també diu que la negociació no està tancada

Trump durant la roda de premsa a Chequers.
2 min

WashingtonEl president dels Estats Units, Donald Trump, ha assegurat aquest divendres, després d'una trucada amb el president xinès Xi Jinping, que aquest "aprova" l'acord sobre la venda de TikTok per desvincular l'empresa de la seva matriu xinesa ByteDance i perquè pugui seguir operant als EUA. Hores després que els mitjans estatals xinesos ja haguessin publicat la notícia de la trucada, l'estatunidenc l'ha valorat a Truth Social, i ha dit en to enigmàtic: "Aprecio l'aprovació de TikTok".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per la seva banda, els mitjans estatals xinesos reproduïen la versió de Xi, en què reafirmava l'autoritat legal sobre la plataforma i, aparentment, donava suport a les negociacions. "El govern xinès respecta la voluntat corporativa i dona la benvinguda al fet que les empreses duguin a terme negociacions comercials sobre la base de les regles del mercat per arribar a una solució coherent amb les lleis i les regulacions xineses, i amb un equilibri d’interessos", deia Xi, segons recull el resum de la reunió a Xinhua. El missatge, que aparentment dona suport a l'operació, també dona a entendre que encara no hi ha cap acord tancat.

A principis de setmana, després de les converses a Madrid entre les delegacions xinesa i estatunidenca, el secretari del Tresor, Scott Bessent, havia anunciat que s'havia acordat un marc per a la desvinculació de TikTok de ByteDance per continuar operant als EUA.

Relacions tenses

D'acord amb la versió dels mitjans xinesos, el president xinès també ha advertit a Washington que no "deteriori" la treva aconseguida durant les diverses rondes de negociacions. “La part nord-americana hauria d’evitar restriccions comercials unilaterals que puguin minar els resultats assolits després de múltiples rondes de converses”, ha dit el dirigent asiàtic. De fet, segons va explicar Bessent, la raó per la qual la Xina hauria acceptat desinvertir a TikTok és a canvi de concessions comercials. El secretari del Tresor va avançar que l'acord seria entre "dues parts privades" i que traslladaria l'aplicació social a la propietat estatunidenca.

stats