Bizbarcelona, més idees i recursos per vitaminar els negocis
El saló torna amb més de 160 activitats, 170 ponents i 75 expositors per impulsar la competitivitat de pimes, comerços i autònoms
Tot a punt per a una nova edició de Bizbarcelona, el saló que s'ha convertit en el punt de trobada imprescindible per a les petites i mitjanes empreses, els negocis locals i les persones que treballen pel seu compte. Els dies 15 i 16 d'octubre, el recinte firal de Montjuïc es transformarà en un espai ple d'idees, coneixement i oportunitats per repensar processos, veure tendències i aprendre noves tècniques per fer créixer qualsevol projecte empresarial.
Organitzat per la Fira de Barcelona i promogut per l'Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, Pimec, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, el saló oferirà respostes pràctiques als reptes quotidians del teixit empresarial, format majoritàriament per pimes i micropimes.
Amb 160 activitats programades –entre conferències, tallers i sessions de networking– i 75 expositors, Bizbarcelona abordarà temes com l'ús de la intel·ligència artificial dins de l'empresa, la gestió del talent, el finançament, el màrqueting i la sostenibilitat, entre altres. L'edició d'aquest any s'ha pensat perquè les empreses, el comerç i els autònoms trobin respostes pràctiques als seus reptes quotidians.
"Les pimes i les persones autònomes són un dels principals motors de creació d'ocupació i riquesa a la ciutat, però sovint tenen dificultats per accedir a recursos que li permetin fer front a la transformació de l'economia i ser competitius", explica Raquel Gil, regidora de Promoció Econòmica i Treball de l'Ajuntament de Barcelona i presidenta del saló. El Bizbarcelona, afegeix Gil, "tornarà a ser l'espai on rebre aquest suport, acompanyament i orientació que necessiten per trobar solucions per ser viables, créixer i afrontar amb èxit la transició digital i ambiental".
Inspiració per encarar nous reptes
El programa inclou la participació de 170 ponents, entre els quals destaquen noms com Jordi Urbea, vicepresident i CEO de l'agència Ogilvy; Mónica Mendoza, experta en estratègia comercial i intel·ligència emocional; Laura Sallent, referent en lideratge femení, i Selva Orejón, experta en ciberseguretat i reputació digital. També hi participaran figures com Daniel Resnich, especialista en brànding i creativitat; Joan Riera, mentor d'empreses emergents; David Millet, expert en màrqueting; Alba Guzmán, consultora en transformació digital, i Ramon Montanera, especialitzat en xarxes socials. Les seves intervencions oferiran eines concretes per millorar la presa de decisions, optimitzar processos i reforçar la competitivitat en un entorn empresarial en constant evolució.
A més, els 45 workshops interactius que tindran lloc permetran als assistents aprofundir en qüestions com l'ús de la IA, la comunicació amb els clients, la gestió de l'estrès o l'accés al finançament, amb un format pràctic i aplicable.
Espais per connectar i aprendre
Bizbarcelona també aposta per la connexió professional, amb una desena d'activitats de networking dissenyades per generar col·laboracions reals. Hi haurà, per tant, espais per crear aliances multisectorials, dinàmiques de màrqueting relacional i sessions que promouen la inclusió i la diversitat com a valors empresarials.
Aquestes trobades ofereixen l'oportunitat de conèixer nous socis, proveïdors o clients en un entorn que afavoreix la confiança i l'intercanvi. El Col·legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona (COACB), l'Associació Intercol·legial i la Cambra de Comerç de Barcelona i Pimec són algunes de les entitats organitzadores d'aquests espais.
Per altra banda, qui busqui orientació estratègica en podrà trobar a l'espai d'assessorament individualitzat del saló, on més de cinquanta experts oferiran respostes personalitzades en àrees com la gestió empresarial, el comerç electrònic, les vendes, la comunicació, la logística, el finançament o la sostenibilitat.
Solucions per a la gestió empresarial
La zona expositiva, o Village, reunirà 75 empreses i entitats que presentaran productes i serveis per a la gestió i acceleració de negocis. Des de solucions digitals fins a serveis fiscals, coworking, formació o eines de gestió empresarial: el ventall serà ampli i adaptat a les necessitats actuals. També s'hi presentaran els programes i recursos que ofereixen col·legis professionals i els de les institucions i entitats que impulsen l'economia local i que són les principals promotores de l'esdeveniment.
En paral·lel al Bizbarcelona, tindrà lloc el Saló de l'Ocupació al recinte de Montjuïc, que va adreçat a persones en recerca activa de feina, en transició laboral o que volen reorientar la seva trajectòria professional.
El saló, promogut per l'Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, tindrà més de 160 activitats (un 25% més respecte a l'any passat), repartides entre tallers, xerrades, demostracions i sessions d'assessorament personalitzat per a la inserció laboral i la millora de les competències i habilitats professionals. En aquest sentit, es posarà el focus en les noves tecnologies com la IA i la realitat virtual aplicades a la recerca de feina.
El plat fort de l'edició d'aquest any seran les iniciatives destinades a connectar eficientment les persones en cerca activa de feina amb aquelles organitzacions amb vacants per cobrir. Amb aquest objectiu, un centenar d'empreses i entitats oferiran més de 600 oportunitats laborals concretes i presentaran els sectors amb una alta demanda de talent, així com les característiques dels perfils més sol·licitats.
També hi haurà espais dedicats a la formació contínua, la preparació de candidatures, la inclusió laboral i el creixement professional, i activitats específiques per a joves, majors de 45 anys i persones amb discapacitat. El saló, a més, acollirà el dijous 16 una jornada en què experts reflexionaran sobre els reptes per generar ocupació de qualitat inclusiva a la ciutat.