Busques un espai creatiu on compartir experiències i generar sinergies? Coneix Vermut Club
Lab Creative Studio ha celebrat la primera trobada Vermut Club al voltant del lideratge femení en sectors en transformació, una iniciativa impulsada per connectar i crear xarxa entre professionals
Lab Creative Studio, una agència creativa que el 2024 es va establir al Poblenou, impulsa una nova iniciativa: el Vermut Club, un punt de trobada per compartir experiències, generar sinergies i fomentar la creativitat entre professionals de diversos àmbits. L’empresa, que va néixer fa una dècada com a productora al Masnou, sempre ha apostat per la connexió i l’intercanvi d’idees. La seva fundadora, Irina González, defensa que la responsabilitat de les empreses va més enllà del seu propi àmbit d’actuació: "Les empreses no poden viure aïllades dels barris on són i la societat que les envolta". Per això, assegura que les empreses tenen la responsabilitat i l'oportunitat de "generar un impacte real i convertir-se en agent de canvi".
Amb Vermut Club, l’agència presenta una proposta més ambiciosa per ser un agent de canvi real, obrint un espai on la creativitat i el debat siguin protagonistes. En aquest sentit, el nou projecte transforma una tradició interna de l’empresa en una proposta oberta al públic, amb la voluntat de consolidar-se com un espai de referència per a la connexió i la inspiració.
Irina González explica que fa temps van començar a fer vermuts com una excusa per reunir-se i compartir, amb l'objectiu "d'aturar-se, conversar, celebrar i connectar entre totes”. Amb el temps, va adonar-se que aquestes trobades "reflectien la manera de fer i entendre" la seva feina. I és així com neix el projecte Vermut Club, un espai més ampli, obert a clients, col·laboradors i qualsevol professional interessat a connectar i inspirar-se, on l'objectiu no és només parlar d'idees, "sinó fer que passin coses", assegura González. Per fer-ho, la impulsora explica que no volen que aquests espais siguin només una conversa, "sinó que d'aquí en surtin noves iniciatives, nous projectes i noves col·laboracions entre professionals de diferents sectors".
Vermut Club: tret de sortida marcat pel lideratge femení
El primer Vermut Club va centrar-se en el lideratge femení en sectors en transformació. Com a agència liderada per una dona, Lab Creative Studio pretén donar veu a professionals referents en els seus àmbits per compartir la seva experiència de forma propera. En aquesta primera edició, moderada per Daria Shornikova, van participar Montse Sogues, cap de comunicació del Circuit de Barcelona-Catalunya, experta en comunicació en el sector del motor –un àmbit tradicionalment masculinitzat–; Míriam Porté, productora de cinema, fundadora de Distinto Films i presidenta de Dones Visuals, guanyadora del premi Gaudí a millor pel·lícula i del premi Goya a millor curtmetratge, i Vanessa Hernández, cap de la Unitat Estratègica d’Infantils de 3Cat i membre de Women in Tech Barcelona.
La jornada, celebrada a l'Espai Itnig del Poblenou el dijous 6 de març amb motiu de la setmana del Dia de la Dona, va mantenir un format proper i distès, fidel a l'essència de Vermut Club. Les tres convidades van explicar les seves experiències personals i el seu paper com a dones líders en els seus respectius sectors. Amb tot, han acabat demostrant que comparteixen una actitud d'atreviment similar davant els reptes per buscar un camí propi.
D'una banda, Míriam Porté va remarcar la importància de la presència de la dona en els diferents sectors –tot i centrar-se en el seu, l'audiovisual–, que incorpora "noves mirades per enriquir el sector". Montse Sogues va donar suport al discurs de Porté afegint que el lideratge femení ha canviat en els últims anys. "En general, les dones som molt empàtiques i apliquem un lideratge més col·laboratiu", va explicar Sogues. I va afegir que "això és el que ens ha permès trencar amb aquest lideratge més masculí, vinculat a temes jeràrquics i a un lideratge molt personalista i competitiu". Per la seva banda, Vanessa Hernández va destacar la importància "d'impulsar l'emprenedoria digital femenina, i les empreses i start-ups liderades per dones".
Durant la jornada, també va haver-hi la participació i interacció del públic, on el debat va centrar-se en com caldria donar resposta davant dels homes que no són capaços de veure la desigualtat que hi ha entre homes i dones. Míriam Porté va concloure que les dones "ja han fet la reflexió durant molts anys i ara són els homes els que també han de fer una reflexió interna".
D'una tradició interna de l'empresa a una proposta oberta al públic
Després d'aquesta primera edició, Vermut Club vol esdevenir una cita periòdica –idealment cada trimestre– coincidint amb dates significatives que donin context a cada trobada. Així, Vermut Club pretén establir-se com una trobada habitual, oberta a clients, col·laboradors i qualsevol persona interessada en connectar, inspirar-se i formar part d’una comunitat creativa en creixement. Amb aquesta filosofia, Lab Creative Studio vol consolidar Vermut Club com un espai de referència per fomentar la creativitat, el coneixement transversal, les converses informals i el potencial que es genera quan es comparteixen experiències en un ambient distès.
L’entrada és oberta i gratuïta, amb inscripció prèvia per controlar l’aforament.