Patrocinat |
Fira de Barcelona

L'Automobile Barcelona 2025 se centra en el futur elèctric i les novetats mundials

Del 9 al 18 de maig el recinte firal de Montjuïc acull la 43a edició de l'Automobile Barcelona, un certamen que vol mostrar les últimes novetats de les marques automobilístiques, potenciar l'electromobilitat i dinamitzar les vendes del sector

Una trentena de marques se citen a l'Automobile Barcelona 2025.
Redacció
04/05/2025
4 min

El Saló Internacional de l’Automòbil de Fira de Barcelona, més conegut com a Automobile Barcelona, torna del 9 al 18 de maig al recinte firal de Montjuïc per celebrar la 43a edició amb una clara aposta pel futur de l’electromobilitat. Amb més d’un segle d’història i consolidat com un dels grans esdeveniments europeus del sector, el saló —que compta amb el suport de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (ANFAC)— reunirà 29 marques automobilístiques i presentarà 12 novetats, incloent-hi una de mundial i una europea.

Amb el lema "Passió pel motor, passió per Barcelona", el certamen vol acostar la ciutadania a les últimes innovacions tecnològiques del sector i servir com a plataforma per dinamitzar les vendes de vehicles en un moment de transformació. Les marques Alpine, Baltasar, BYD, Cupra, DR, Ebro, E-Miles, EVO, Ford, Honda, Hyundai, ICHX, Jaecoo, Kate, KGM, Leapmotor, Lynk&Co, MG, Mobilize, Nissan, Omoda, Renault, Seat, Sportequipe, Suzuki, Tesla, Tiger, Volvo i Xpeng, hi mostraran els seus darrers models amb especial protagonisme dels vehicles elèctrics, híbrids i híbrids endollables.

Segons el president d'Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, "el saló s'ha consolidat com un dels tres principals esdeveniments europeus del sector i per això les marques no volen perdre's la cita". A més, subratlla la importància del certamen com a suport a la indústria automobilística en un moment clau: "Som la millor plataforma i aparador per dinamitzar les vendes i impulsar el canvi que necessita el parc automobilístic estatal". En aquesta línia, ha remarcat que "els vehicles híbrids i elèctrics són el futur": "Les marques han fet un esforç extraordinari per transformar les seves gammes i fer-les més sostenibles i només falta que el públic trobi un lloc per provar-los i convèncer-se'n. Aquest lloc és Automobile Barcelona".

Una trentena de marques se citen a l'Automobile Barcelona 2025.

Per la seva banda, el director general d’ANFAC, José López-Tafall, ha afirmat que “la mobilitat cada vegada més neta i connectada no té marxa enrere” i les marques aposten per l'electrificació i la introducció constant de sistemes d'ajuda a la conducció que reforcen la seguretat. Ha destacat el paper del saló com a espai experiencial: “Esdeveniments com l’Automobile, molt experiencials, serveixen perquè el client no només vegi les novetats sinó també perquè pugui provar vehicles elèctrics, veure com es carreguen i com ens poden facilitar la vida a bord amb els últims avenços tecnològics”.

Entre la dotzena de novetats que es podran veure per primera vegada al país, destaca l’estrena mundial de l’Ebro S400 i l’europea de l'MG S5. El saló també presentarà el Ford Puma Gen-E, els KGM Torres EVX i Actyon, el Denza Z9 GT de BYD, el Hyundai Ioniq 9, el Renault 4, els Mobilize Duo i Bento, l’Omoda 9 SHS i el Leapmotor C10 REEV.

Els espais temàtics de l'Automobile

Els espais del recinte firal de Montjuïc —els pavellons 1 i 8, la plaça de l’Univers, l’avinguda Maria Cristina i el carrer Rius i Taulet— acolliran també els tradicionals boxs perquè el públic pugui provar els vehicles en un entorn urbà i real. Aquesta experiència pràctica pretén afavorir el coneixement directe dels models més innovadors i, sobretot, les propostes elèctriques.

Una de les novetats destacades d’enguany serà l’experiència immersiva Movie Machines, un recorregut que mostrarà com l’automòbil ha estat, des del naixement, un element central en la cultura popular i protagonista a la pantalla gran. L’activitat repassarà escenes mítiques amb cotxes llegendaris de protagonistes i comptarà amb la presència d'alguns dels vehicles de l'univers cinematogràfic.

A Motorsport, un altre dels espais temàtics, els aficionats a la competició podran veure vehicles de Fórmula E, ral·lis, raids, curses de turismes i GT, en una exposició que recrearà els espais dels equips de competició. Finalment, l'Energy Zone completarà el programa d'activitats amb un recorregut pel món de l’electromobilitat, on els visitants podran descobrir des de les solucions de recàrrega fins a les noves modalitats de mobilitat i subscripció.

Un punt de trobada dels professionals

Automobile Barcelona també serà un espai per als professionals del sector. El 9 de maig se celebrarà el Congrés Anfac-Fecavem amb el lema Accelerant cap a una mobilitat sostenible, on s’abordaran reptes com la infraestructura de recàrrega, la nova mobilitat urbana i el desenvolupament del vehicle connectat, autònom i segur.

Del 14 al 16 de maig, la STA (Societat de Tècnics d’Automoció) organitzarà tres jornades sobre el vehicle industrial, el vehicle autònom i connectat i la seguretat industrial en infraestructures del sector.

El clàssic, també al saló

Una altra de les activitats destacades serà l’acord amb el FC Barcelona per obrir les portes del saló el dia 11 de maig a tots els que tinguin entrada per al partit de Lliga entre el Barça i el Reial Madrid. El clàssic, que es jugarà a les 16.15 h a l’Estadi Lluís Companys, a pocs metres del recinte firal, convertirà l’àrea de Montjuïc en un punt neuràlgic del motor i de l’esport. El tradicional dinar institucional entre directives es farà al mateix recinte firal i comptarà amb la presència del president del FC Barcelona, Joan Laporta, i el del Reial Madrid, Florentino Pérez.

De caràcter biennal, Automobile Barcelona és l’únic saló del motor celebrat a Espanya amb el reconeixement oficial de l’OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles), cosa que en consolida la importància a escala mundial.

stats