Les tendències que han marcat el MWC 2015

'Wearables', pagaments mòbils i altres novetats que han destacat al congrés del mòbil de Barcelona

La fira de Barcelona ha tingut, un any més, un gran protagonista: l’autèntica estrella de l’electrònica de consum a dia d’avui segueix sent l’smartphone. Els titans de la tecnologia de tot el món s’han donat cita a Barcelona per mostrar els nous models seus telèfons intel·ligents.

Sens dubte, si una tecnologia ha aconseguit fer ombra als mòbils, han estat els wearables. Més concretament els rellotges intel·ligents, que han acaparat gran part de l’atenció en aquest MWC. Les marques s’han adonat que la tecnologia comença a traslladar-se a de la butxaca al canell. Així, companyies com LG o Huawei han aprofitat l’aparador de Barcelona per a presentar al món nous smartwatches amb els que intentarà plantar cara a l’esperat Apple Watch.

Juntament als rellotges intel·ligents, trobem també altres dispositius de la internet de les coses com les ‘fitbands’. Una de les més destacades ha sorgit de l’acord entre HTC i la companyia esportiva Under Armour: la HTC Grip. Una polsera que està equipada amb el nou sistema UA Record, que permet guardar, analitzar i comparar els registres dels entrenaments.

Una altra de les tecnologies que han despuntat en l’última edició del Mobile World Congress és la realitat virtual. Si bé no fa molt temps, amb l’arribada de les las Oculus Rift, va despertar l’interès de molts, no ha estat fins el Mobile World Congress quan hem vist els primers models de les grans companyies: entre d’altres, la companyia taiwanesa HTC que s’ha aliat amb Valve per a crear les HTC Vive. També com a conseqüència d’una aliança s’han pogut veure a Barcelona les  Samsung Gear VR, obra del treball conjunt entre Samsung i Oculus.

Per tenir les ulleres de realitat virtual de la companyia sud-coreana no haurem d’esperar massa, ja que es rumoreja que podrien sortir a la venta a la tardor . La paciència que ens sobri la podrem emprar en veure com es desenvolupa una altra de les tendències que han marcat aquesta edició del MWC. L’afany d’algunes companyies per a crear ecosistemes connectats ha quedat patent a la fira tecnològica barcelonina.

Sense anar més lluny, Vodafone ha anunciat la posada en marxa d’una unitat de negoci per a desenvolupar la ‘smart city’ reduint fins a un 50% els costos de serveis com l’enllumenat o la recollida de brossa. Per la seva part, Ford ha presentat una nova versió del seu innovador pla de mobilitat intel·ligent, en el qual les bicicletes elèctriques jugaran un paper fonamental.  La companyia automobilística ha presentat a Barcelona els models MoDe; Me i MoDe:Pro, amb els que pretén pal·liar certs problemes de mobilitat a les ciutats.

Una última tendència que ha quedat patent en l’edició 2015 del Mobile World Congress és que, més aviat que tard, no ens farà falta ni el moneder ni la targeta de crèdit a l’hora de fer compres. Els pagaments mòbils estan guanyant terreny, tal i com han demostrat empreses com Samsungo fins i tot Google, que han anunciat a la fira de Barcelona els seus serveis. Tot és, per a fer front a l’Apple Pay, l’alternativa d’aquesta companyia de la poma mossegada que no s’exposa a Barcelona però es fa sentir sempre.

Però el MWC també té espai pel ciutadà dempeus, que al cap i a la fi és qui va a experimentar els beneficis de les tecnologies descrites anteriorment.

Més enllà de les aplicacions directes de sectors com els dels wearables (i el seu impacte en la nostra salut) o el smart (transformant les ciutat de mig món), el MWC va presentar vàries iniciatives enfocades a la tecnologia i la innovació a públics de totes les edats, com és el cas del Graffiti Wall, les maquetes del futur Smart City Campus i moltes d’altres.

Projectes i iniciatives que, un cop més, tornaran a Barcelona el febrer de l’any que ve.