MOTOR - MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 10/05/2015

Roberto Merhi: “Arribar a la F-1 sense pagar és impossible... fins que l’altre dia em van trucar a mi”

Nuria García
3 min
Roberto Merhi: “Arribar a la F-1 sense pagar és impossible... fins que l’altre dia em van trucar a mi”

BarcelonaRoberto Merhi (Benicàssim, 1991) està complint un dels seus somnis: ser pilot de F-1. Manor ha confiat en ell i li ha donat un volant... mentre no arribi un altre pilot amb un patrocinador sota el braç. Optimista, vol aprofitar aquesta oportunitat per continuar escalant i arribar a tenir un cotxe competitiu en el futur.

Què esperes de la cursa de casa?

Espero girar la truita, perquè les primeres curses no han anat tan bé com voldria.

Porteu alguna millora al cotxe?

El que portem és el cotxe revisat al cent per cent, que ja és molt important! L’equip va començar fa poc i no havia tingut temps de fer-ho, així que hem fet un pas endavant.

Què ha suposat per a tu arribar a la Fórmula 1?

Arribar-hi està bé, però ara el que vull és guanyar curses! Sóc el típic pilot que no li agrada arribar a un lloc i ser l’últim, així que he de fer-ho bé aquí per intentar estar en una millor situació, poder lluitar pels punts i acabar guanyant curses.

Estàs aprenent?

De tot se n’aprèn!

A tenir paciència, per exemple?

[Riu.] No ho sé... ara tinc menys paciència que quan vaig començar...

Val la pena? Dani Juncadella, que l’any passat era pilot provador de Force India, diu que prefereix quedar-se al DTM.

Jo estic en una situació diferent de la seva, però per alguna cosa s’ha de començar. Alonso va començar per un Minardi i jo he començat amb un Manor, que és l’equivalent al Minardi d’aquella època.

Satisfet amb el que estàs fent?

Normal. Realment, no és a les meves mans millorar el cotxe i tampoc sé com està el meu cotxe comparat amb els altres. Intento fer-ho tan bé com puc. Ara que arriben circuits que conec, podré avaluar una mica millor el cotxe i em podré avaluar a mi també una mica millor.

Has dit que és un rotllo que et doblin... Com portes el fet de ser sempre a la cua de la graella?

És avorrit que et doblin. Veure tantes banderes blaves és frustrant. A més, has d’estar també pendent del desgast dels pneumàtics, del consum de gasolina... Vas tota la cursa pensant en tot això i no et pots concentrar a fer una bona volta.

¿I és complicat gestionar el fet de no saber fins quan durarà el somni de ser aquí?

Si estigués en un cotxe guanyador, sí. Però estem on estem... Jo estic content. Que l’equip m’hagi posat aquí sense posar jo ni un duro és molt important... Avui, arribar a la F-1 sense pagar és impossible... fins que l’altre dia em van trucar a mi i em van dir que era pilot de Manor.

Fins quan tens contracte amb ells?

Tinc contracte per tot l’any.

Ricciardo, Bottas, Ericsson, Nasr, Sainz... Hi ha pilots a la graella contra els quals ja has competit!

Durant tota la teva carrera competeixes amb gent molt bona. Òbviament, alguns ho fan millor i d’altres pitjor, però per exemple Bottas i Ricciardo, que han sigut rivals meus durant diversos anys, ara ho estan fent bé aquí a la F-1. És una alegria tornar-te’ls a trobar.

Què han fet ells que no hagis fet tu?

Han estat al lloc correcte al moment ideal. Cal tenir aquesta sort, ser on toca.

Creuem els dits perquè aquesta sort t’arribi, doncs!

[Riu.] Això espero! Però hi ha altres pilots molt bons en altres campionats com el DTM que segurament també mereixerien ser aquí.

Però d’aquests, n’hi ha alguns que es conformen amb el DTM...

El DTM no es pot comparar amb la F-1. El DTM és el campionat d’Alemanya. Està bé si et vols autoenganyar, però no és l’ideal. Qualsevol pilot que ha fet fórmules té com a objectiu la Fórmula 1.

Tu no has posat diners per arribar a la F-1, però en guanyes?

No! Estic a zero, bé, de fet, m’he hagut de pagar la gasolina per venir al circuit [riu]. Ara... ells m’estan convidant a córrer, que no sé quants milions costa!

Què li falta a l’equip per estar una mica més endavant?

Temps i diners. Acabem de començar... Estaria bé que arribés un patrocinador. Tots els equips funcionen amb diners... Aquí tot és així.

¿Es podria fer alguna cosa per igualar una mica el campionat?

Reduir els pressupostos? És molt complicat! A MotoGP, equips com Ducati tenen avantatges... però si ho fem aquí, Ferrari o Mercedes dirien: “Per què m’he de gastar tants diners per fer que el meu cotxe corri si un altre que es gasta el 10% del que em gasto jo, amb aquests avantatges, corre el mateix?”

Com va això de compaginar el Mundial de F-1 amb les World Series?

Complicat. Pensava que tindria més temps mort a casa, i estic tot el dia amunt i avall! No tinc temps ni per dormir a casa!

Amb què estaries content avui?

Acabant com més endavant millor. Els altres han de tenir mala sort... i jo fer una gran cursa. No cal un gran accident, però potser si algú trenca el motor... [Riu.]

stats