Barça
Esports Barça 26/05/2023

El Barça fa marxa enrere i rebaixa fins a un 50% els preus dels abonaments a Montjuïc

Ho ha anunciat Elena Fort, vicepresidenta de l'àrea social i portaveu de la junta directiva

3 min
Vista aèria de l’Anella Olímpica de Montjuïc, on jugarà el Barça a partir del setembre.

BarcelonaEl Barça ha decidit "rebaixar en un 50%" els preus dels abonaments per a la temporada vinent a Montjuïc, segons ha anunciat la vicepresidenta de l'àrea social i portaveu de la junta directiva, Elena Fort. D'aquesta manera, el club fa marxa enrere respecte als preus que havia anunciat a finals d'abril. "Era una mesura impopular, però era necessari", ha recordat sobre el preu anterior que s'havia anunciat en un primer moment dels abonaments temporals durant l'exili a l'Estadi Olímpic Lluís Companys. Finalment, però, s'han decidit a canviar-los. "No som aliens a totes les circumstàncies que afecten el soci. Aquesta decisió surt bàsicament del president Joan Laporta", ha argumentat per explicar aquesta rebaixa dels preus. "Estem fent un treball comercial per compensar-ho", ha dit Fort amb relació a la davallada dels ingressos que suposarà haver de marxar del Camp Nou.

La nova proposta de preus per als 'abonaments' temporals a Montjuïc.

D'aquesta manera, el club torna a començar de zero. Es posaran 27.385 passis a disposició dels abonats. Amb aquesta rebaixa de preus, queda sense efecte el procés anterior d’adquisició dels abonaments. Les sol·licituds que s'havien fet fins ara queden anul·lades i caldrà efectuar novament la petició de compra a partir del dimarts 30 de maig. A partir d’aquest dia, s’obrirà un període de prevenda de 48 hores per aquells socis amb abonament, que hagin assistit aquesta temporada a un mínim del 85% dels partits al Camp Nou, als quals caldrà sumar també a aquells socis que ja havien fet la seva sol·licitud de passi en el primer procés de compra (uns 7.000).

A partir del dijous 1 de juny, s’obrirà la venda dels passis de l’estadi de Montjuïc a la resta d’abonats. Per tant, si no s'omple a la primera convocatòria, s'obrirà als socis que són a la llista d'espera, i si tampoc s'omple, als socis en general. Com ja estava previst, no hi haurà un seient fix a l'estadi i tampoc hi haurà seient lliure.

Increment de preus en les localitats del Barça

Per què el club decideix fer marxa enrere amb el preu dels nous abonaments?

Jugar a Montjuïc no és negociable. La directiva de Joan Laporta durant aquests dos anys ha anat mentalitzant la massa social. A ningú li agrada marxar de casa, i menys si s'ha d'anar a un camp de difícil accés, on no es veu tan bé el futbol i que, per postres, té la mala fama que a l'hivern hi fa un fred que pela. El club, que ja s'ha hagut de rascar la butxaca i s'ha gastat més de 20 milions per adaptar l'estadi, tenia coll avall que molts dels abonats –al Camp Nou n'hi ha més de 80.000– s'agafarien una excedència, sobretot els de lluny de Barcelona, ja que els serà més difícil arribar a l'estadi i perquè moltes penyes ja han anunciat que suspendran el servei de bus a causa de la baixa demanda, com ja va passar durant la pandèmia, quan un percentatge notable d'abonats van acollir-se a l'excedència temporal.

Entre això i un aforament molt inferior (49.472 localitats, de les quals 9.369 amb visibilitat reduïda), l'entitat sabia perfectament que caurien en picat els ingressos derivats de la venda d'entrades. Per compensar part de les pèrdues, s'obrien dues vies. Una, apujar notablement el preu dels passis de temporada (entre un 40% i un 50%). I l'altra, disposar d'unes 20.000 entrades per partit per vendre-les de manera individual. Elena Fort calculava que la pèrdua d'ingressos seria d'uns 55 milions respecte d'un curs normal al Camp Nou, tot i que fonts de l'entitat sostenen a l'ARA que la xifra augmentava fins als 100.

Entre la pressa per garantir ingressos i la revolta popular de part de la massa social, la cúpula del club es va reunir d'urgència per analitzar la situació. La solució, com va explicar el president Laporta, passava per una rebaixa notable en el preu dels abonaments. Aquest dijous Fort n'ha fet l'anunci oficial. Així, confien remuntar la venda. A l'horitzó també hi havia el temor que o bé les graderies estiguessin mig buides a Montjuïc o que hi hagués una proporció de turistes superior a la d'aficionats locals. Finalment, el Barça ha fet marxa enrere i ha modificat els preus.

stats