Barça

L'oferta d'una empresa que treballa per Trump que el Barça ha aturat

Jupiter, l'encarregada de viralitzar la moneda digital del president dels Estats Units, s'ha interessat per llançar un memcoin del club blaugrana

BarcelonaEl Barça ha estat explorant durant els últims mesos maneres de fer negoci amb els actius digitals del club i una d'elles, segons ha pogut saber l'ARA, l'ha portat a tenir converses amb Jupiter, una societat que treballa per Donald Trump. Sobre la taula hi havia la possibilitat de crear un memcoin del Barça (moneda digital relacionada amb figures rellevants que serveix per sentir-se part d'una comunitat sense obtenir-ne res a canvi, més enllà del mateix memcoin), un tipus de criptomoneda que té una naturalesa volàtil que provoca que la gran majoria d'experts assegurin que no són adients per invertir-hi i que ja han estat les protagonistes de presumptes estafes.

El memcoinmés polèmic va ser el promocionat pel president de l'Argentina, Javier Milei, que porta el nom de $Libra. L'aventura va comportar desenes de denúncies per presumpta estafa contra Milei després de promocionar la criptomoneda a X, on va arribar a dir que $Libra ajudaria a "incentivar el creixement de l'economia argentina". Milei va acabar desvinculant-se de la iniciativa. D'altra banda, Donald i Melania Trump també van llançar els seus respectius memcoins, els quals porten els seus noms i estan comportant un increment de la fortuna dels Trump. Segons Gauntlet, empresa de modelització de riscos criptogràfics, al president dels Estats Units ja li han reportat 150 milions de dòlars (129 milions d'euros) de beneficis.

Cargando
No hay anuncios

Donald Trump va portar els compradors a utilitzar l'aplicació Moonshot per adquirir el seu memcoin i aquesta aplicació va viralitzar la criptomoneda del president dels Estats Units. Moonshot ha passat a estar controlada per la societat Jupiter, que opera des de Califòrnia i que ara en té una participació majoritària. Jupiter posseeix una plataforma de llançament de tokens anomenada LFG (sigla de Let's Fucking Go). L'empresa LFG-B està vinculada a Jupiter i durant els últims mesos va fer arribar una oferta al Barça per treballar en la creació del memcoin blaugrana, la qual es va valorar des de les oficines d'Aristides Maillol. "Però ara el projecte està aturat. No tenia cap sentit econòmic i Socios.com ho bloqueja", expliquen a l'ARA fonts pròximes a les negociacions.

Cargando
No hay anuncios

Socios.com, una empresa vinculada a Chiliz, té un acord de patrocini global amb el Barça i el 18,96% de Barça Produccions (el negoci digital i audiovisual del club), en el qual Alexandre Dreyfus, el CEO de Socios.com, ha entrat aquest mes de juny com a conseller. A més, és l'emissora del fan token (un tipus de criptomoneda vinculada al fet que els seguidors gaudeixin d'experiències d'una entitat esportiva) del Barça. Com l'ARA va explicar recentment, el valor d'aquesta criptomoneda blaugrana ha caigut significativament durant els últims temps. Des del màxim de 51,5 dòlars (43,9 euros) el 4 d'agost del 2021 fins als 1,13 dòlars (0,97 euros) actuals.

Més novetats en el negoci audiovisual i digital del Barça

Hi ha una constant en el negoci audiovisual i digital del Barça: el canvi. Una vegada tancada l'absorció de Bridgeburg Invest (la part digital del club) per part de Barça Produccións (la part audiovisual), hi ha hagut nous moviments. Bryan Bachner, el director general de la branca digital des del 2023, segons ha pogut saber l'ARA ha deixat d'ostentar aquest càrrec i, a partir d'ara, es tornarà a centrar en la direcció de les oficines del Barça a Nova York i a Hong Kong. Bachner fa anys que manté una relació personal i professional amb Joan Laporta i va ser el director de CSSB Limited (2016-2021), l’empresa liderada pel CEO del Barça durant el primer mandat de Laporta, Joan Oliver, que va portar a la desaparició el CF Reus Deportiu. La societat CSSB Limited, juntament amb el president del Barça, apareix en diverses denúncies per presumpta estafa, que estan als jutjats.

Cargando
No hay anuncios

Per raons ben diferents, malauradament el projecte audiovisual del Barça també s'ha quedat sense la persona que el liderava a causa de la mort de Toni Cruz la setmana passada. El club no ha anunciat si Bachner i Cruz tindran relleus aviat. Però ha engegat el projecte Barça Media 360, que estarà capitanejat per Paloma Mikadze, fins ara directora de Barça Identity (l'àrea encarregada d'unificar la identitat del club) i filla de Manana Giorgadze, mà dreta de Laporta al gabinet de presidència. Mikadze s'ha apuntat un gol aquest any com la impulsora de la mascota CAT que ha acompanyat els èxits de l'equip de Hansi Flick, a la gespa i a la rua de celebració. Fins i tot, va aparèixer al concert d'Aitana de dissabte a l'Estadi Olímpic Lluís Companys.

Cargando
No hay anuncios

Fonts oficials del Barça puntualitzen a aquest diari que Barça Media 360 no és un projecte que tingui a veure amb la fusió industrial de les parts digital i audiovisual. "Barça Media 360 busca compartir sinergies i formes de fer conjuntes entre les diverses plataformes que parlen del club: xarxes socials, Barça One, fan engagament. Es vol que hi hagi una única forma de comunicar en el Barça a través dels seus continguts. No volem continguts que no segueixin la mateixa línia en aquestes plataformes", expliquen des del club català. Mentrestant, el Barça està pendent que l’auditor del club, Crowe, elabori el seu informe sobre els números blaugranes de l’exercici 2024-2025, en el qual la valoració dels seus actius audiovisuals i digitals serà clau.

Cargando
No hay anuncios