Giro d'Itàlia
Esports 27/05/2014

El descens de l'Stelvio, centre de les polèmiques de l'etapa reina del Giro

Tot i que allà s'hi ha produït el tall decisiu del dia, Radio Corsa havia anunciat que el grup no havia de superar les motos de l'organització "per evitar atacs i reduir riscos"

Albert Rabadan
2 min
Una imatge del descens / GETTY IMAGES

BarcelonaPocs quilòmetres abans de coronar el port de l'Stelvio, l'organització del Giro d'Itàlia ha llançat un comunicat per Radio Corsa, al canal de comunicació intern entre els cotxes de la cursa que reben els directors dels equips, en què es donaven indicacions pel descens del mateix port, en què hi feia molt fred i queia aiguaneu.

En ell s'hi deia que davant dels diversos grups s'hi col·locaria una moto de l'organització amb una bandera vermella alçada, que no s'havien de superar "per evitar atacs, que els ciclistes segueixen en les seves posicions i s'evitin riscos". Molts equips s'ho han pres com una neutralització 'de facto' de la baixada i, un cop coronat el port, s'han vist ciclistes posar peu a terra per abrigar-se i menjar.

Amb tot, ha estat en aquest descens en què el grup on hi havia Nairo Quintana (Movistar), Pierre Rolland (Europcar) i Ryder Hesjedal (Garmin-Sharp) ha agafat més d'un minut d'avantatge respecte el líder de la cursa, que posteriorment ha acabat sent clau en el desenvolupament de la cursa. En algunes imatges d'han vist ciclistes d'aquest grup superant lleugerament la posició de les motos, però no s'ha pres cap mesura al respecte.

Diversos favorits que han perdut posicions a la general respecte als tres ciclistes destacats abans, han mostrat la seva indignació, perquè no han pres cap risc en el descens creient que el grup seria unificat per l'organització en acabar el descens. L'anterior líder, Rigoberto Urán (Omega Pharma-Quick Step) no ha fet declaracions.

Per la seva banda, l'organització ha fet pública la seva posició a la RAI: "Em sap greu que hi hagi hagut un equívoc, però en cap moment hem parlat de neutralització. Per les condicions i visibilitat hem considerat que les motos marquessin la trajectòria", ha declarat el director tècnic del Giro d'Itàlia, Mauro Vegni.

stats