Els canvis de normativa per a l'edició 2012
Els motors de totes les motos no poden passar dels 450 cc i, si canvien el motor, les penalitzacions seran encara més dures
BarcelonaEn aquesta edició 2012 hi ha diversos canvis de normativa que, sobretot, afecten les motos. Aquests són els més destacats:
Límit de potència del motor de les motos: 450 cc
La disminució de la potència dels motors, que ja va començar durant l'edició 2010, arriba el 2012 al seu final. La regla que es va aplicar als pilots en un primer moment s'estén ara a tots els competidors en la categoria de motos i la cilindrada dels seus motors no podrà excedir els 450 cc. La mesura es va decidir prendre per millorar la seguretat i l'impacte ambiental.
Penalitzacions per canvi de motor de les motos
Al Dakar, la prestació física i tècnica s'ha d'acompanyar d'una gestió sobre la duració, que passa per una atenció màxima del material. Aquest any, els pilots de motos que facin canvis de motor seran penalitzats des del primer canvi. Aquestes són les penalitzacions a les quals hauran de fer front:
1r canvi: 15 minuts
2n canvi: 45 minuts
3r canvi i següents: 2 hores
Etapa semimarató per a les motos
La nit de l'onzena etapa, els pilots de motos seran rebuts en un bivac per evitar que hagin de fer un enllaç massa llarg l'endemà. Aquesta fórmula els imposa una regla addicional, ja que els vehicles d'assistència no podran accedir a aquest bivac. Els vehicles que participen al Dakar seran col·locats en un parc de treball, on només podran intervenir-hi els competidors inscrits en la cursa.
Nova categoria de cotxes: els prototips amb motors d'origen
Pel que fa als cotxes, el Dakar inclou una nova categoria, els prototips amb motors d'origen. Des d'ara, la generalització d'aquests prototips portarà a una disminució dels costos i a una igualtat en els resultats que segurament cridarà l'atenció de nous constructors.