Motor

Marc Márquez té un esgarrifós accident i queda fora del Gran Premi d'Indonèsia

El pilot de Cervera pateix un traumatisme cranioencefàlic després de sortir volant dos metres per sobre de la seva Honda

3 min
Accident de Marc Márquez al circuit de Mandalika

BarcelonaMandalika l'hi tenia jurada a Marc Márquez. Les Honda no han aconseguit trobar el feeling sobre l'asfalt probablement per uns neumàtics que no s'han fusionat bé amb la moto i per un paviment que, tot i el recondicionament, no ha estat en bon estat en tot el cap de setmana. El de Cervera ha relliscat per la grava més del que li hauria agradat en totes les sessions. En la classificació va tenir una doble caiguda que, malgrat no ser perillosa, va robar-li l'oportunitat de fer un bon temps i passar a la Q2. Amb una quinzena posició de sortida, Márquez ha volgut accelerar en el warm-up i és quan les gomes han dit prou i l'asfalt l'ha fet saltar pels aires.

Tot ha passat en una mil·lèsima de segon. Márquez obria i tancava els ulls amb dificultat i mantenir-se dret era tot un esforç titànic. Encara atordit pel fort impacte, Marc Márquez s'acostava commocionat a la seva Honda, pràcticament destrossada. Semblava que tot el que estava passant era una visió, el català no semblava conscient que acaba de patir un high side, uns dels accidents més esgarrifosos en anys a Moto GP. En l'aparatosa caiguda el pilot català ha sortit disparat per sobre de la moto. La roda posterior de l'Honda ha derrapat totalment tombada sobre l'asfalt i Márquez ha volat com un ressort per efecte de la inèrcia. No ha pogut controlar la trajectòria del seu cos, que ha quedat totalment a la voluntat de l'atzar. El de Cervera ha topat amb el cap contra l'asfalt i ha començat a rodolar sobre la grava mentre els seus mecànics es tapaven la cara amb les mans.

Márquez ha pogut marxar caminant de la pista, però ha anat directament cap a l'hospital del circuit. "El Marc està bé", ha tranquil·litzat el doctor Charte, màxim responsable mèdic del campionat. "Se li han fet diverses proves radiològiques, que han sortit negatives. D'acord amb el pilot i l'equip, i pel fet que aquest tipus de patologia requereix un període d'observació d'entre 12 i 24 hores, el personal mèdic de MotoGP ha decidit declarar-lo no apte", ha afegit. El diagnòstic és delicat, però no preocupant: traumatisme cranioencefàlic amb consciència inestable.

El diluvi ho para tot

Sense Márquez a la graella de sortida, el GP d'Indonèsia es preparava per començar. Els pilots miraven el cel. Al circuit de Mandalika el cel estava totalment encapotat i amenaçava amb esclatar en una pluja torrencial. Molt pocs minuts s'ha mantingut el so dels motors per deixar pas a una cortina d'aigua que ha inundat tot el traçat i ha aturat el Gran Premi. Des dels boxs, els equips analitzaven els radars i els pilots es treien els monos. Començava l'espera. Una hora i quart ha estat aturat el Gran Premi d'Indonèsia fins que, a les 9.15 h, hora catalana, la pluja ha parat i el circuit s'ha tornat mínimament practicable. Amb bassals per tot el traçat, les motos s'han col·locat en la línia de sortida. La cursa, a només 20 voltes a causa de les condicions dolentes de l'asfalt, estava a punt de començar. Després del llarg periple fins a estar sota els semàfors, el Gran Premi de debò donava el tret de sortida.

Fabio Quartararo, que sortia de la pole, ha sortit com un míssil. El francès ha aconseguit una mica d'espai, però amb pluja res es pot donar per vàlid. En els primers girs, les posicions de tota la graella han ballat al so de l'instint dels pilots. Sense una bona visibilitat, tots han intentat sortir del rebuf dels seus predecessors per no quedar inhabilitats per l'aigua que han aixecat les motos. Miguel Oliveira (KTM) ha gaudit com un nen petit mentre molts dels seus rivals patien com mai. El portuguès ha agafat el liderat de la cursa en el primer gir i ha mantingut un ritme endiablat impossible de seguir pels seus perseguidors. Les Ducatis de Jack Miller i Johann Zarco han perseguit incessantment la KTM fins que Quartararo, que ha desaparegut durant deu voltes de la lluita, ha tornat a donar guerra. Amb la victòria adjudicada per Oliveira, el francès ha superat les dues Ducatis i ha pujat al segon lloc del podi just per davant de Zarco.

stats