MOTOGP

L'última bandera per plantar de Marc Márquez

El català surt des de la 'pole' per buscar la victòria a l'únic circuit on encara no ha guanyat

De les dinou curses del campionat de MotoGP, Marc Márquez ha aconseguit la victòria en divuit. Només hi ha un traçat que es resisteix al pentacampió català: el Red Bull Ring. Una barrera que intentarà trencar aquest diumenge al Gran Premi d’Àustria, on precisament sortirà des de la pole position (14 h, DAZN).

El de Cervera ha sigut el més ràpid a la qualificació, on a més ha batut el rècord del traçat (1:23.027) al superar en gairebé mig segon Fabio Quartararo (segon), Andrea Dovizioso (tercer) i Maverick Viñales (quart). La d'avui ha sigut la pole número 59 de Márquez a la màxima categoria del Mundial, i s'ha convertit així en el pilot amb més voltes ràpides a la qualificació, una més que l’australià Mick Doohan.

Que Márquez no hagi pogut pujar al graó més alt del podi al Red Bull Ring no és tan defecte del cap de files d’Honda com que el traçat s’adapta meravellosament a les característiques de les motos Ducati. I és que, des que el traçat de Spielberg va tornar al Mundial, el 2016, totes les curses se les ha adjudicat la marca italiana, amb dos triomfs d’Andrea Dovizioso (2016 i 2017) i un de Jorge Lorenzo (2018). Exceptuant el primer any, en què Márquez va ser cinquè, molt lluny de Dovi, en les dues últimes curses el català s’ha acostat moltíssim als seus rivals, i ha quedat segon només una dècima darrere seu. “Si no he guanyat és perquè els rivals eren més ràpids. Potser fa dos anys va anar més just. La temporada passada recordo que anava més just. A veure què passa ara”, comentava Márquez.

Aquesta vegada el principal rival tornarà a ser Andrea Dovizioso –Jorge Lorenzo, ara a Honda, no pot córrer a Àustria perquè no s’ha recuperat encara de la lesió a l’esquena–. Amb tot, un tercer pilot s’ha afegit a la festa: Maverick Viñales. El català, que pilota una Yamaha, ha estat disputant el millor temps als favorits en els entrenaments i ha arribat a ser el més ràpid en els lliures previs a la qualificació. Ells dos han quedat per darrere de Quartararo, tot i que el pilot francès, que condueix una Yamaha satèl·lit, està un graó per sota de cara a la cursa.

“No és tan una qüestió de velocitat punta com d’acceleració. I en aquest aspecte la Yamaha està molt bé, ja que hi ha moltes acceleracions estant gairebé aturat”, anticipava Márquez dijous, abans de sortir a la pista. Per a aquest Gran Premi, la seva Honda compta amb una petita modificació, un disseny més aerodinàmic del carenat que van aprovar dilluns en els tests realitzats al circuit de Brno.

Durant el cap de setmana Márquez ha pogut constatar que la seva moto és “més ràpida” que l’any passat. Ara bé, hi ha un problema afegit: per les característiques del Red Bull Ring es dispara el consum de combustible. “Totes les fàbriques anem justes i nosaltres hem hagut de treure una mica de potència per tenir un consum millor”, confessava el català.

“Caldrà entendre el campionat”

Encara que és un home de rècords i que el fet de no haver guanyat mai a Àustria és una petita espina clavada, Márquez ja ha deixat clar que la seva prioritat no és cap altra que mantenir la distància al capdavant del Mundial. “Esclar que vull guanyar, però si em passa com l’any passat, que vaig trobar un pilot més ràpid, caldrà entendre el campionat”, indicava. “És innegable que Márquez ha sigut el més fort a la qualificació, però s’ha de veure què passa a la cursa”, afegia Andrea Dovizioso.

A falta de nou curses, comptant la d’avui a Àustria, Márquez és líder destacat del campionat amb 216 punts, 69 més que Dovizioso (147). Per darrere, encara més despenjats, hi ha Petrucci (129), Rins (114) i Viñales (91).

Més continguts de