Els vestits dels Emmy: el mocador palestí de Javier Bardem, els texans de Megan Statler i el top de pedreria de Jenna Ortega
Diversos assistents han portat detalls en suport de Palestina
BarcelonaMés enllà d'honorar les millors sèries de l'any, la gala dels Emmy serveix d'excusa per veure tota mena de propostes de moda, des de vestits impactants i insinuants fins a peces reivindicatives. Repassem alguns dels millors vestits dels Emmy del 2025.
Jenna Ortega, la protagonista de Dimecres, ha sigut una de les actrius que més han cridat l'atenció a la catifa vermella gràcies a un look de dues peces que destacava per un top de pedreria que deixava veure bona part del seu cos. El disseny de Givenchy recorda lleugerament un dels vestits que porta Isabella Rossellini a la comèdia dels 90 La mort us queda tan bé.
La catifa vermella també pot ser un espai per reivindicar, i això és el que ha fet Javier Bardem, nominat per la minisèrie Monstruos: la història de Lyle i Erik Menendez. L'actor madrileny ha complementat el seu vestit jaqueta negre amb un mocador palestí, una manera de demanar la fi del genocidi a Gaza. Per completar el look, Bardem ha posat amb actitud reivindicativa aixecant el puny esquerre.
Des de fa uns anys, Selena Gomez ha optat per l'elegància sense estridències i amb un punt de Hollywood clàssic. Aquesta nit ha optat per aquesta línia, amb un vestit vermell asimètric de Louis Vuitton amb una llarga cua.
L'elegància discreta també ha estat el fil conductor de l'aposta de Cate Blanchett, que ha vestit una granota de vellut negre amb cutouts laterals i un pronunciat escot amb forma de V.
També de negre, però una mica més recarregada, ha aparegut Catherine Zeta-Jones, que ha optat per un disseny de Yara Shoemaker. Un vestit amb una cotilla negra amb aplicacions d'encaix i una faldilla amb cristalls fins als peus, un disseny que podria portar Mortícia, el seu personatge a Dimecres.
Si bé el negre ha estat un dels colors més repetits entre les convidades, el blanc també ha aconseguit la seva petita quota de protagonisme. Un dels assistents que l'han lluït millor ha sigut Pedro Pascal, integralment de blanc amb un disseny de Celine. El toc disruptiu el donaven unes ulleres de sol rodones.
També de blanc angelical ha anat Michelle Williams, que portava un vestit vintage drapejat i amb escot paraula d'honor de Chanel.
Tot i que semblava blanc, el vestit de Scarlett Johansson era, en realitat, de color groc mantega, un dels tons de la temporada. Signat per Prada, el disseny destacava per un escot paraula d'honor i un teixit sedós.
Si Scarlett Johansson era tot discreció, Sydney Sweeney ha explotat el seu vessant més sexi amb un vestit d'Oscar de la Renta. De color vermell intens, el vestit destacava per un escot sense tirants i amb forma de cor i una cintura cenyida que creava l'efecte d'una forma de rellotge de sorra.
El vermell també ha sigut el color que ha triat Cristin Milioti, d'El Pingüino. El vestit de Danielle Frankel ha sorprès per un escot escultural i de marcades línies rectes i drapejat. El toc final era una llarga cua.
Per al seu debut als Emmy, Aimee Lou Wood (The White Lotus) ha triat un vestit d'Alexander McQueen de color rosa pal amb detalls en vermell. La britànica ha complementat el vestit amb un pin en suport de Palestina col·locat a l'escot.
Una de les més originals de la nit ha estat la sempre inclassificable Parker Posey, una de les poques que han arriscat pel que fa al color i l'estil del seu vestit. La protagonista de The White Lotus ha destacat per un disseny de Valentino de color espígol. El disseny té de tot: una faldilla amb diferents pisos i una capa que acaba amb un repunt de plomes.
També arriscat i de Valentino anava Colman Domingo, sempre en la llista dels millors vestits de qualsevol gala de premis. El look deixava enrere el típic negre de la moda masculina: americana de color blau cel amb uns aplics metal·litzats, camisa també blau cel amb piquets blancs i pantalons de color marró.
En la llista d'homes clàssics, Jude Law té un lloc d'honor. L'actor, que aviat estrenarà a Netflix Black rabbit, ha aparegut amb un tradicional esmòquing negre, una opció sense risc però d'encert assegurat.
Keri Russell, nominada per La diplomàtica, ha optat per un camí intermedi entre el risc i el classicisme. El vestit negre d'Armani que ha lluït tenia una elegància clàssica però alhora reivindicava un esperit juganer amb un gran llaç a la part de l'escot.
Aparèixer en una catifa vermella amb la teva parella té les seves particularitats: es pot optar per anar combinats o cadascú a la seva. Adam Brody (Ningú vol això) i la seva dona, Leighton Meester, han optat per la primera opció i s'han vestit amb colors complementaris. Tots dos han triat dissenys de Prada: ell amb un vestit jaqueta de color blau cel i ella amb un vestit rosa empolvorat amb detalls platejats blavosos.
Si algú ha trencat els esquemes del que s'espera d'una catifa vermella aquesta ha estat Megan Statler, protagonista de Sin medida i secundària a Hacks. La còmica, sempre inclassificable, s'ha presentat amb un look que no tenia res a veure amb el glamur que s'espera en aquests esdeveniments: texans i una simple samarreta blanca. La seva proposta també tenia vessant reivindicatiu. A més del pin en suport de Palestina, portava una bossa de mà amb el lema "alto el foc".