Gent

Passejar nens com si fossin gossos? La veritat sobre la provocadora campanya 'fake' de Laura Escanes que va encendre les xarxes

La campanya real pretenia conscienciar els pares de l'abús de pantalles que fan servir els nens

ARA
2 min
Laura Escanes, a les instal·lacions de TV3

BarcelonaAquest diumenge les xarxes bullien després que un seguit d'influencers promocionessin una empresa anomenada Paseadores de Niños. El servei que teòricament oferien era del tot sorprenent: treure els nens a passejar per zones verdes amb un arnès, com si fossin mascotes. Segons explicaven a la pàgina web, ho feien ajuntant nens i nenes d'aproximadament la mateixa edat i amb un límit de set criatures per cada passejador. La finalitat de l'empresa se suposava que era poder treure els nens de casa mentre els pares treballaven. Algunes de les influencers més famoses que es van fer ressò de la campanya van ser Laura Escanes, Tania Llasera i Ana Peleteiro. També ho va fer Violeta Mangriñan, però de manera diferent: ella va assegurar que havia rebut una oferta de publicitat de l'empresa, però que l'havia rebutjat.

Les hores passaven i, malgrat la infinitat de comentaris que estaven rebent, continuaven mantenint a les seves xarxes la publicitat. Ahir a la tarda, les mateixes persones publicaven una nova història desmentint el que deien i explicant que tot plegat era una col·laboració amb Multiópticas. Segons Escanes, l'objectiu de la campanya hauria estat conscienciar pares i mares que “la manca d’activitat a l'aire lliure" dels nens "pot provocar i augmentar la miopia dels infants”.

“Tant de bo ens poséssim les mans al cap quan veiem nens abduïts per pantalles, sense sortir de l'habitació jugant a videojocs i amb els ulls vermells sense pestanyejar. Tant de bo aquest missatge deixés una empremta més gran que un anunci que busca la teva atenció”, va assegurar la influencer. A més es va fer ressò d'un estudi de l'OMS que assegura que "s'estima que l'any 2050 un 50% de la població serà miop".

Aquesta no és la primera vegada que Multiópticas fa una publicitat d'aquestes característiques. De fet, aquesta nova polèmica s'emmarca dins la campanya #ScreenPollution que van llançar ja fa anys. Des de llavors, han fet diversos anuncis provocadors per conscienciar sobre l'abús de l'ús de pantalles que fan servir els nens.

stats