El Parlament Europeu llança una campanya per combatre l'abstencionisme en els comicis del 2014

L'Eurocambra tem que la crisi econòmica passi factura a la participació i faci augmentar l'euroescepticisme


Falten més de vuit mesos perquè se celebrin les eleccions europees -a l'Estat estan previstes pel 25 de maig- però el Parlament Europeu ja ha posat en marxa la maquinària per combatre un dels problemes que més preocupa a Estrasburg, la poca participació dels ciutadans als comicis.

Avui s'ha presentat la campanya informativa de les eleccions, que té un doble objectiu: animar els ciutadans a votar i explicar els temes clau que afecten els europeus i en els quals l'Eurocambra hi té veu, com l'atur o temes socials. El lema de la campanya és "Acció. Reacció. Decisió" i inclou una sèrie de vídeos que intenten convèncer els ciutadans de que la seva veu compta per Europa. 

Eleccions sota l'ombra de la crisi

L'Eurocambra s'enfronta el 2014 a un dels comicis més complicats. La crisi econòmica i l'austeritat imposada per Brussel·les han provocat recels entre els ciutadans i el projecte europeu ha perdut suport. Des del Parlament es tem que el nivell d'abstencionisme sigui elevat i que en la futura composició de l'hemicicle, els grups euroescèptics guanyin pes.

"Existeix la percepció de que, en l'actual context de crisi econòmica, la presa de decisions polítiques des de Brusel·les no té legitimitat democràtica", admetia avui Anni Podimata, socialista grega i vicepresidenta del Parlament Europeu. "Els votants de la UE tenen la possibilitat de determinar gran part de les polítiques del proper Parlament", ha assegurat.

Elecció del president de la Comissió

La gran novetat de la propera legislatura és que serà l'Eurocambra -tradicionalment amb el Partit Popular Europeu com a grup majoritari a l'hemicicle- qui decidirà el proper president de la Comissió Europea. L'actual, el portuguès José Manuel Durao Barroso, va ser escollit pels governs europeus.

Més continguts de