Guerra d'Ucraïna

Cinc morts en un nou atac rus amb drons i míssils sobre Ucraïna

Polònia desplega preventivament avions militars per protegir el seu espai aeri

BarcelonaRússia ha llançat una nova pluja de míssils i drons aquesta nit de diumenge sobre Ucraïna, en un atac que ha matat almenys cinc persones, entre elles una adolescent de quinze anys. De fet, quatre de les cinc víctimes formaven part d'una mateixa família i han mort quan un atac ha destruït l'edifici residencial on vivien, a la regió occidental de Lviv, fronterera amb Polònia. Ha estat l'atac més gran de tota la guerra a la regió de Lviv, que s'havia considerat durant molt de temps com la rereguarda del país per la seva llunyania del front militar. L'intens bombardeig també ha afectat infraestructures civils, sobretot instal·lacions energètiques de nombroses regions del país, en especial a Zaporíjia.

Inscriu-te a la newsletter InternacionalEl que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

A primera hora d'aquest diumenge, quan encara era fosc, s'han sentit fortes explosions a Lviv mentre les defenses aèries atacaven objectius des de diverses direccions. Segons el governador de la regió, Maksym Kozytski, l'exèrcit rus ha llançat fins a 140 drons i 23 míssils sobre aquesta zona. Segons el president d'Ucraïna, Volodímir Zelenski, en total les forces russes han disparat més de 50 míssils i gairebé 500 drons aquesta nit sobre diversos punts el país.

Cargando
No hay anuncios

La família de quatre membres que ha mort vivia en un poble als afores de Lviv, i els seus cossos han estat rescatats de sota de les runes de l'edifici on vivien. La cinquena víctima mortal d'aquest diumenge s'ha produït a Zaporíjia, al sud-est del país. En aquella regió, els atacs han deixat sense electricitat més de 73.000 llars, però s'ha anat restablint el servei al llarg del dia de diumenge progressivament.

Un parc industrial a la ciutat de Lviv també s'ha incendiat i parts de la ciutat s'han quedat sense electricitat, segons ha denunciat l'alcalde Andriy Sadovyi, que instava els residents a quedar-se a casa aquest diumenge mentre els serveis d'emergència lluitaven contra múltiples incendis, segons Reuters. "Un altre acte deliberat de terror contra civils", ha denunciat la primera ministra Iúlia Sviridenko. "Moscou continua atacant cases, escoles i instal·lacions energètiques, cosa que demostra que la destrucció continua sent la seva única estratègia".

Cargando
No hay anuncios

En les últimes setmanes, Moscou ha intensificat els atacs, especialment contra la xarxa energètica, i els llocs de producció de gas d'Ucraïna, ara que s'acosta el quart hivern de guerra i els esforços diplomàtics per aconseguir un alto el foc, s'han estancat. El ministeri de Defensa rus ha informat aquest diumenge que les seves forces havien atacat instal·lacions militars industrials ucraïneses, així com infraestructures de gas i energia durant la nit.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, Polònia, país membre de l'OTAN, ha anunciat que aquest diumenge a primera hora ha desplegat avions militars per garantir la seva seguretat aèria. "Avions polonesos i aliats operen en el nostre espai aeri, mentre els sistemes de defensa aèria terrestre i de reconeixement per radar s'han posat en el màxim estat de preparació", ha dit el comandament operatiu de Polònia a X. Els membres de l'OTAN del flanc oriental estan en alerta màxima després que Polònia abatés diversos drons, presumptament russos, en el seu espai aeri al setembre i es registressin diversos drons i incursions aèries a altres ciutats, com Copenhaguen o Múnic. També s'ha tancat durant algunes hores, durant la nit de dissabte a diumenge, l'aeroport lituà de Vílnius després d'informes que indicaven que una possible sèrie de globus es dirigien cap allà, segons informa Reuters. Finalment, s'ha pogut restablir el servei.