Mèdia 12/10/2014

L’Ara.cat bat el seu rècord i arriba als 2.230.516 navegadors únics mensuals

El diari continua creixent i és líder a les xarxes socials

Ara
2 min
dades ara.cat setembre 2014

BarcelonaL'Ara.cat va aconseguir aquest setembre els millors resultats històrics de la seva web: 2.230.516 navegadors únics, que superen el seu anterior rècord de 1.996.830 navegadors, assolit al juny. Són dades certificades per OJD i que indiquen un nou creixement de la difusió de l'edició digital de l'ARA. La mitjana diària de navegadors únics va ser de 189.162 –és la mitjana diària més alta en català– i es van registrar 22,9 milions de pàgines vistes.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Aquestes dades situen dos mitjans catalans per sobre dels 2 milions d'usuaris únics, perquè el Nació Digital, que també ha fet un rècord, va obtenir al setembre 2.321.068 navegadors únics, amb una mitjana diària de 173.309 i 22,6 milions de pàgines vistes. Entre la resta de mitjans digitals en català hi ha Vilaweb (1.461.658 navegadors únics mensuals), El Punt Avui (1.015.489) i El Periódico.cat (513.725).

Lideratge a les xarxes

L'ARA continua consolidat com a líder de les xarxes socials i amplia la seva base de lectors. La pàgina de Facebook té 151.048 "m’agrada" i el compte principal de Twitter s’enfila fins als 188.798 seguidors (a tall comparatiu, fa un any les xifres eren 89.343 i 139.780). També ha augmentat notablement el nombre d’usuaris registrats, que passa de 156.691 a 207.847. És també el diari de la mobilitat: el 42% de les visites que rep provenen de 'smartphones' i un 15% de tauletes.

L’ARA ha iniciat, a més, una nova revolució per adaptar-se encara més als hàbits dels seus lectors. D’aquesta manera, reforça la cobertura informativa dels matins, des de les set, coincidint amb el moment de màxima intensitat informativa i també d’un consum més elevat de l’edició digital de l’Ara.cat.

L’altre canvi afecta els temes 'premium': deixen d’estar lligats al ritme del paper i es publiquen en digital tan bon punt estan disponibles. D’aquesta manera, el diari pot servir abans la informació sensible i, a més, omple de continguts propis, anàlisis, columnes i reportatges totes les franges del dia a la web.

Canvis a l'organigrama

Els canvis a la web vénen acompanyats d’una modificació en l’organigrama de l’ARA. Sílvia Barroso, que fins ara era cap de l’edició digital, passa a ser subdirectora del diari, un càrrec amb una visió transversal entre les edicions en paper i digital del mitjà. Al seu torn, Isaac Salvatierra, que era el subcap de la web i que ha sigut aquest any responsable dels interactius especials, assumeix el càrrec de cap de l’Ara.cat.

Alertes per seguir les firmes

Al darrere d’aquests canvis hi ha la voluntat del diari d’abraçar de ple el món digital i trencar la tendència dels mèdia a treballar encara amb ritmes diaris, en un món que s’actualitza (informativament) a cada moment. Però per facilitar als lectors que no es perdin ni un sol contingut dels seus articulistes preferits, l’ARA ha habilitat una funcionalitat a la web. A cada article de totes les firmes de l’ARA hi apareix un enllaç que permet personalitzar una pàgina amb tots els columnistes preferits i rebre una alerta per correu electrònic cada cop que publiquen un article nou.

stats