'The Wall Street Journal': “Si ets un macarra, una prostituta o un personatge de baixa estofa en una sèrie de TV3, probablement parles castellà”

Un article del diari nord-americà presenta TV3 com una emissora consagrada a la causa separatista

"Si ets un macarra, una prostituta o un personatge de baixa estofa en una sèrie de TV3, probablement parles castellà". Així comença l'article que aquest divendres dedica 'The Wall Street Jornal' a la televisió pública catalana. Signat per David Roman, i significativament titulat 'Què fan a la televisió catalana? Separatistes', l'article recull les tesis contra el suposat biaix independentista de TV3, habituals en els mitjans de la caverna madrilenya i també del PPC i Ciutadans. El diari nord-americà està editat per News Corp, el grup presidit pel magnat Rupert Murdoch, que sempre s'ha vantat de fer caure o pujar governs. Murdoch és propietari del diari euròfob 'The Sun', i en el seu dia del 'News of the World', que va haver de tancar després de l'escàndol de corrupció periodística de les escoltes a personatges públics. Un dels consellers de News Corp és l'expresident espanyol José María Aznar.

La visió de l'autor de l'article coincideix completament amb la que difonen mitjans madrilenys com 'El Mundo', 'La Razón', l''Abc' o Telemadrid. Considera que TV3 s'ha convertit en un aparador polític que té com a objectiu difondre la causa independentista. Segons Roman, els televidents han pogut copsar com la cadena ha fet un gir cap al separatisme. Cita fonts internes de TV3 que asseguren que la tendenciositat de l'emissora és excessiva, i recull unes declaracions de l'exdirector Alfons Quintà, que assegura que la televisió cubana és més objectiva que la catalana.

L'article de Roman ha despertat una intensa polèmica, que s'ha traslladat al compte de Twitter del periodista. Aquest ha respost les crítiques amb una certa distància en un començament però amb un to progressivament més crispat a mesura que passaven les hores. El corresponsal del 'Wall Street Journal', que treballa a Madrid, es defensa de les crítiques dient que ha estat a la seu de TV3 i ha parlat amb una desena de treballadors de la cadena. Entre les seves fonts cita Anna Grau, la periodista que dóna suport al Movimiento Ciudadano d'Albert Rivera i que ha escrit articles contra TV3 a alguns dels diaris de Madrid. En una piulada, Roman assegura que la línia de TV3 "reflecteix en gran part la de la majoria de catalans. Però, i la minoria?", i, davant les crítiques de parlar d'una realitat que no coneix afirma haver vist TV3: "no és tan difícil, no?".

Segons l'article del 'Wall Street Journal' "TV3 va ser àmpliament criticada a Catalunya per la seva cobertura del dia regional, el passat onze de setembre", i afirma que "nois i noies d'onze anys van aparèixer per pantalla parlant a favor de la independència". L'article no explica que el consell professional de TVC va defensar el polèmic reportatge, i que també el Consell de l'Audiovisual va concloure que el tractament de l''Info K' va ser correcte. Tampoc no explica els índexs d'audiència de l'emissora o el seguiment dels programes i especials sobre la Via Catalana. Sí que afirma, però, que el canal és la prova de com "els governs regionals d'un dels països més descentralitzats d'Europa es fan servir per promoure identitats regionals".

Més continguts de