PREMSA ESCRITA

'Forbes' tindrà edició espanyola

"L'eina del capitalista", tal com es defineix la revista Forbes, arribarà a Espanya l'any que ve. La publicació serà una combinació d'articles originals americans i de continguts fets per una redacció pròpia.

àlex Gutiérrez
05/11/2012
3 min

BARCELONALa revista capitalista per excel·lència, Forbes , es podrà llegir en castellà a partir del març del 2013. L'empresa Spainmedia ha arribat a un acord amb la internacional Hearst per editar la que serà la 25a edició d'una de les revistes més icòniques dels Estats Units, coneguda sobretot per les seves llistes de milionaris, estrelles de Hollywood més ben pagades i temes similars.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Forbes España serà, però, una combinació de material original de la matriu més reportatges elaborats per la redacció que s'està començant a muntar a Madrid. "Volem treure la revista del seu nínxol estrictament econòmic", explica a l'ARA Andrés Martínez, president de Spainmedia. "Volem parlar d'economia, però dient al lector «No t'espantis» i fent els continguts accessibles". La tirada inicial vorejarà els 60.000 exemplars (amb la pretensió d'estabilitzar-se en uns 30.000 o 35.000). La revista costarà entre 3 i 4 euros i tindrà una periodicitat mensual. El grup editor preveu fer-hi una inversió d'1,5 milions d'euros que espera començar a recuperar entre 3 i 5 anys després del llançament.

Apareix en plena crisi

Preguntat sobre l'oportunitat de treure una revista precisament en un moment en què la premsa de paper travessa la tempesta perfecta , Martínez explica: "De fet, no hem vist un moment millor, tenint en compte que la revista tracta d'economia i ara en parlen fins i tot les àvies. I no deixem de recordar que la Forbes original va viure els seus primers anys just quan els Estats Units travessaven la Depressió. I nosaltres també creiem molt en el paper, en el tacte que et dóna i el bon rotllo que genera portar una revista a la mà, obrir-la i anar descobrint-ne les pàgines". Tot i tenir el seu clar epicentre en l'edició en paper, la revista apareixerà en format multiplataforma i farà una aposta clara també per la web, que previsiblement començarà a funcionar unes setmanes abans.

Spainmedia ja té experiència a llicenciar per al mercat espanyol revistes internacionals. Fa sis anys que treballen amb Esquire (nascuda l'any 1933 i orientada fonamentalment al públic masculí) i Harper's Bazaar (fundada el 1867 i dedicada sobretot al món de la moda), a banda de les més petites Orizon i Bobb Report . "Per a una companyia petita com la nostra poder editar revistes de la trajectòria i la significació d'aquestes és gairebé un somni", reconeix Martínez. De fet, l'oportunitat d'editar Forbes per a Espanya va sorgir precisament dels contactes que ja tenien fets amb Hearst Magazines, que és també propietària d' Esquire i Harper's Bazaar .

Aquesta trajectòria provoca que els editors optin per nodrir la revista fonamentalment de continguts elaborats per la redacció pròpia. "La proporció acostuma a ser d'un 80%, perquè el públic valora molt la proximitat. La nostra experiència ens demostra que al lector li és igual si la firma d'un article correspon a algú d'aquí o d'allà, el que li importa és sentir que el punt de vista li és pròxim. L'acord ens dóna accés a temes que arriben abans, o millor".

La sortida de Forbes España forma part d'un pla d'expansió de la capçalera, que vol augmentar la seva presència al món. L'objectiu de Hearst és arribar a la quarantena d'edicions franquiciades l'any que ve. L'aposta de creixement de la divisió de revistes de Hearst va quedar palesa l'any passat, quan va comprar més de cent títols del grup Lagardere, per un valor aproximat de 700 milions de dòlars, amb l'objectiu de convertir-se en un competidor de les dominants Time Inc i Condé Nast.

stats