Lorenzo Milá serà el nou corresponsal de TVE a Roma
La televisió estatal efectuarà una àmplia remodelació de la seva xarxa de corresponsals l'1 de juliol
BarcelonaLorenzo Milá deixarà d'aquí uns mesos la corresponsalia de Washington de Televisió Espanyola per encarregar-se de la de Roma, segons ha informat aquest dimarts la cadena. El seu substitut a la capital nord-americana serà Carlos Franganillo, actual corresponsal a Moscou, però els moviments de fitxes que prepara la cadena pública, i que es faran efectius l'1 de juliol, són molt més amplis. Així, Luis Pérez, que actualment cobreix la informació de l'Amèrica Llatina, es traslladarà fins a la capital russa i cedirà el seu lloc a Óscar Mijallo, un periodista de la secció d'internacional que recentment s'ha fet càrrec de l'actualitat de Síria i el Pròxim Orient.
D'altra banda, l'actual corresponsal a Roma, Marisa Rodríguez Palop, cedirà el lloc a Milá per anar-se'n a París, on actualment treballa David Picazo. La propera destinació d'aquest últim serà la redacció de Madrid. També tornarà cap a casa Javier Gutiérrez, l'actual corresponsal a Mèxic, que serà substituït per Sagrario García-Mascaraque. Això implicarà deixar vacant la corresponsalia de l'Havana, que ella ocupava fins ara. A tots aquests moviments cal sumar-hi la creació de la corresponsalia de Rio de Janeiro, que queadarà en mans de María Oña, segons va informar fa uns mesos la cadena.
Paral·lelament, aquest dimarts TVE ha anunciat que Mavi Doñate serà la nova cap de Societat dels informatius en substitució de Cristina Alcaine, que va deixar el càrrec fa unes setmanes i que ara coordinarà els informatius territorials de les Canàries. Per la seva banda, Ignacio Suárez Braña es posarà al capdavant de la secció de Madrid.