Mèdia 30/05/2018

El president dels productors proposa que TV3 es quedi només amb tres canals

Raimon Masllorens proposa la creació d'una plataforma de 'streaming' público-privada

Ara/acn
2 min
Raimon Masllorens al Fòrum de la Comunicació del CAC

BarcelonaEl president de Productors Audiovisuals Federats (PROA), Raimon Masllorens, vol reduir a només tres canals l'oferta televisiva de TV3, i proposa crear a canvi un nou servei OTT (és a dir, una plataforma de continguts digitals) de tipus público-privat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En un acte organitzat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) aquest dimecres al matí, Masllorens ha defensat que l'oferta de la televisió pública catalana a través de la TDT s'hauria de limitar a TV3 (un "aparador" on s'oferirien els "continguts 'premium'"), el 33 (que hauria de combinar els continguts esportius i culturals) i el 3/24 (que "ha de seguir sent el referent informatiu"). Això implicaria la desaparició de l'Esport3 i el Super3, però en la seva proposta els continguts esportius i els d'animació infantil s'haurien de canalitzar a través del nou servei de 'streaming', que hauria de ser diferent de l'actual 3alacarta. Segons ell, aquest nou model de distribució de continguts s'hauria de convertir en "un referent" a nivell "mundial".

"No té sentit tenir set canals de televisió quan al món cada cop es consumeix més contingut sota demanda", ha dit Masllorens. En realitat, però, l'oferta actual de TV3 només arriba a set canals si es compten de manera independent el Super3 i el 33 (que comparteixen freqüència) i s'hi sumen també el d'alta definició (que emet exactament la mateixa programació que TV3) i el canal internacional TV3Cat (que també reprodueix la graella de TV3 amb algunes modificacions per evitar conflictes de drets).

En una xerrada sobre la crisi del sector audiovisual català, Masllorens ha reconegut que aquests són temps "alarmants" per a un sector que està "completament parat" a causa de la gran retallada que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aplicat a les partides destinades a la compra de continguts. En referència a la missió que té encomanada TV3 de ser motor de l'audiovisual català, el productor ha lamentat que aquest motor s'ha espatllat, però ha afegit que "no val la pena arreglar-lo", sinó que cal "comprar un cotxe nou i partir de zero".

En aquest sentit, Masllorens ha reclamat que el pressupost de TV3 destinat a la compra de produccions externes passi de 27 a 60 milions d'euros anuals, i que la quantitat destinada a coproduccions amb el sector privat augmenti de 21,5 a 30 milions. "Des de l'any 80 estàvem creixent i creant un imaginari col·lectiu, sent pioners en tot. Ara hem anat cap avall, i és lamentable", ha afirmat. Per això creu que cal renovar l'aliança público-privada amb una "estratègia de país" compartida i concretada en un nou pla de l'audiovisual. "Hem de tenir l'ambició de crear una marca mundial com els països nòrdics", ha indicat el president de PROA.

El productor confia que amb la formació del nou Govern "hi haurà inversió", i ha recordat a la futura consellera de Cultura, Laura Borràs, que ha assistit a l'acte, que "és bàsic aprovar la taxa de les operadores d'internet", que el Tribunal Constitucional va tombar l'estiu passat. Segons ell, però, aquesta taxa hauria de ser de 50 cèntims per connexió (el doble del que preveia la llei) per poder recaptar fins a 35 milions d'euros que podrien reforçar coproduccions de cinema, sèries, documentals, animació i videojocs. "Ja ens enfrontarem a les operadores", ha dit Masllorens.

stats