Ficció

La polèmica que ha deixat sense música una de les sèries del moment

El compositor de 'The White Lotus', Cristóbal Tapia de Veer, ha abandonat la producció després de discutir amb el creador de la ficció, Mike White

Una escena de la nova temporada de 'The White Lotus'
09/04/2025
3 min

BarcelonaUn dels trets distintius de The White Lotus, que aquesta setmana va tancar la tercera temporada, és la sintonia dels títols de crèdits inicials, que va causar sensació ja des de la primera entrega. Igual que passa amb el repartiment, la música varia a cada temporada, i fins ara sempre ha estat obra del compositor canadenc d'original xilè Cristóbal Tapia de Veer. La quarta temporada, però, ja no disposarà dels seus serveis. El motiu? El músic i el creador de la sèrie, Mike White, s'han barallat i han fet pública la seva evident falta d'entesa. Segons Tapia de Veer, que ha guanyat tres premis Emmy per la seva feina a la sèrie, la gota que ha fet vessar el got és que White decidís alterar la sintonia inicial de la tercera temporada, tot i que ell no hi estava d'acord, i no incloure-hi els sons vocals que sí que apareixen en la primera i la segona temporada, els característics "ooh-loo-loo-loo".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En una entrevista al New York Times, el músic assegura que la falta d'entesa entre ell i White va existir des de la primera temporada. Segons Tapia, per a la primera temporada el creador televisiu volia "una música més de fons" que es podria escoltar "a Eivissa, en un club d'ambient sexi i fresc". I detalla que a la tercera temporada les diferències creatives es van fer més evidents. Quan White va decidir eliminar els sons vocals, Tapia va suggerir a un productor que en algun moment es fes pública la versió completa de la melodia. "Vaig enviar un missatge al productor i li vaig dir que seria genial que en algun moment es pogués donar [als espectadors] la versió més llarga, amb els «ooh-loo-loo-loo», perquè la gent explotaria si s'adonava que la melodia anava cap allà de totes maneres. Li va semblar una bona idea. Però llavors el Mike el va tallar. No estava content amb això", explica.

El músic va acabar pujant la versió completa al seu canal de YouTube i va decidir deixar la sèrie després de constatar que aquella versió mai hi sortiria. "En aquell moment ja havíem tingut la nostra última baralla per sempre, crec. Ell deia que no a qualsevol proposta", assegura. Després d'aquestes paraules, White ha respost al seu antic col·laborador i ha qualificat les queixes del músic de "marranada". "En realitat, ni tan sols ens vam barallar. Ell diu que ens vam barallar. Crec que no he tingut cap baralla amb ell, excepte potser alguns correus electrònics. Bàsicament, jo li donava notes i li feia comentaris. Crec que no li agradava passar pel procés de rebre comentaris o fer revisions, perquè no em respectava. Sabia que no era un jugador d'equip i volia fer-ho a la seva manera. Em van sorprendre que anés al New York Times a cagar-se en mi tres dies abans de l'emissió del final de temporada. Va ser una marranada", ha dit en una entrevista al programa de Howard Stern.

On s'ambientarà la quarta temporada de 'The White Lotus'?

Mentre transcendeixen les desavinences entre White i Tapia de Veer, una de les preguntes que es fan els seguidors de The White Lotus és on s'ambientarà la quarta temporada, que ja està confirmada. De moment, la destinació continua sent una incògnita, però els responsables de Max n'han donat algunes pistes. Al febrer, la responsable de sèries de HBO, Francesca Orsi, va explicar a Deadline que estaven a punt de començar la recerca de possibles localitzacions. "Realment no puc dir on ho farem, però hi ha moltes opcions que sigui per algun lloc d'Europa", va dir.

Per la seva banda, White ha avançat que per a la pròxima temprada li agradaria allunyar-se de la imatge de les onades trencant contra les roques, que ha estat habitual a les anteriors entregues. Això no vol dir que la sèrie s'hagi d'ambientar en un destí de neu, per exemple, ja que el creador no suporta el fred, tal com ha confessat David Bernad, productor de la ficció.

stats