'Top Chef' tindrà segona edició

Antena 3 renova el format culinari després de superar les audiències de 'MasterChef'

Joan Callarissa
03/12/2013

Barcelona.El format culinari Top Chef , d'Antena 3, ha rebut llum verda per a una segona temporada al principal canal d'Atresmedia. El programa, que va néixer per cobrir el buit que deixava en el segment gastronòmic de l'entreteniment el programa de TVE MasterChef , ha aconseguit superar el seu predecessor i provocar l'aparició de molts altres petits formats sobre cuina i pastisseria. Fa dues setmanes, FórmulaTV anunciava en exclusiva aquesta renovació, encara no confirmada per la cadena, després que el talent show recollís un gran 21% de share en el conjunt de l'Estat.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Amb 3,4 milions d'espanyols enganxats a la pantalla, va aconseguir una fantàstica quota d'audiència que el va deixar per sobre -en conjunt- del format que presenta la model Eva González a TVE, i que va rebre un Ondas com a millor format d'entreteniment televisiu en la gala de premis de fa dues setmanes a Barcelona. De fet, la comparació entre les audiències dels dos formats evidencia que, tot i que va començar fluix, el format d'Antena 3 ha aconseguit en les vuit gales que ja porta fer de mitjana més audiència que les vuit primeres emissions de MasterChef .

Cargando
No hay anuncios

Era obvi que Atresmedia apostaria amb força per aquest format, ja que l'ascens dels xous -talents o coachings - gastronòmics el van propiciar ells a través de Pesadilla en la cocina ,del xef Alberto Chicote a La Sexta. Aquest format va començar el dos d'octubre, quan el programa de TVE ja havia acabat, amb l'objectiu d'aprofitar aquella inèrcia i oferir al públic l'atractiu que els concursants d'aquest concurs serien professionals de la cuina. Vuit capítols després, la proposta ha funcionat tant que ja l'han renovat. Tot i això, la victòria encara no és del tot d'Antena 3, ja que encara li queden cinc gales, de les quals depèn la mitjana de share final. A més, a partir de desembre TVE li farà la competència en l'àmbit de la cuina amb un MasterChef junior , que, amb el mateix jurat que per als adults, li podria robar espectadors si el situen el mateix dia.

Alberto Chicote és, de moment, un tòtem per a Atresmedia. Va triomfar amb share i audiència social a La Sexta i ara ha aconseguit èxit amb Top Chef , fent de jurat al costat dels cuiners Ángel León i Susi Díaz. Per aquest motiu, se suposa que continuarà al capdavant de la pròxima edició amb el seu tracte aspre, que serveix perquè els concursants es prenguin seriosament les seves recomanacions culinàries.

Cargando
No hay anuncios

De moment, l'adaptació que ha fet Boomerang per a Atresmedia supera la de TVE en sis dècimes -15,2% de mitjana contra 15,8% en el conjunt de l'Estat-, i sembla que és perquè ja ha destacat com a format. MasterChef va despuntar a partir de la setena i va anar en augment fins a la final, que va tenir més de cinc milions d'espectadors. Si es repeteix l'esquema, el format de Chicote sembla que ja tindria la partida guanyada.

El que no guanya, per ara, és la batalla dels premis. No obstant, la versió dels EUA -que va començar el 2006- ha estat nominada als Emmy en 22 ocasions i aquest any hi torna a estar en dos apartats més. El pronòstic, per tant, també és favorable.

Cargando
No hay anuncios

L'estela de Chicote passa per totes les cadenes

Fa un any i un mes La Sexta estrenava un format culinari amb un cuiner de marcat caràcter al servei de restauradors en crisi. Era Alberto Chicote, i havia d'ajudar propietaris de restaurants a tirar endavant el seu negoci. Aquell coaching show gastronòmic, tant per la posada en escena del coach com per les misèries personals i higièniques que mostrava, va obtenir uns resultats bons per a la cadena. TVE va veure el nínxol i va arrencar MasterChef , l'adaptació d'un format dels EUA. De fet, arran de l'èxit, la pública ja ha engegat un càsting multitudinari per a la segona edició i una versió adolescent: MasterChef junior, que arrenca al desembre. Sembla que el format Top Chef també podria desembocar en altres versions i spin-offs . Als EUA, on va néixer, ja ha derivat en Top Chef: Masters , on hi van cuiners consagrats; Top Chef: Just deserts , amb les postres al centre de l'acció, i Life after Top Chef , que presenta la vida d'exconcursants del programa, entre d'altres espais. A Espanya, l'expansió de la moda gastronòmica per tots els canals no ha passat per alt a Mediaset. De moment, ja han anunciat que preparen un format centrat en les típiques tapes espanyoles. D'altra banda, també han fet públic que els postres seran la clau del talent Deja sitio para el postre . En tots dos programes, encara sense data d'estrena, Mediaset buscarà cares populars que augmentin l'impacte dels projectes. Al capdavant del programa de tapes hi haurà Mario Sandoval.