Cap d'Any

Campanades 2023: qui guanya la batalla de les audiències?

Laura Escanes i Miki Núñez s'imposen a Cristina Pedroche i el seu vestit

2 min
Laura Escanes i Miki Núñez en un moment de les campanades

BarcelonaÉs un dels moments televisius de l'any, amb grans audiències gairebé garantides. Com és tradició, a Catalunya la proposta guanyadora va ser la de TV3, que enguany va confiar en Miki Núñez i Laura Escanes per rebre el 2024. Les campanades de la televisió pública catalana van registrar un 36,2% de quota de pantalla i van ser seguides per 928.000 espectadors. Pel que fa al moment concret de les campanades, el primer minut de l'any, l'audiència de la televisió pública catalana va pujar fins al 36,8% de share i va superar el milió d'espectadors.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

TV3 va tenir un bon últim dia del 2023. A banda del bon funcionament dels especials de Cap d'Any del Polònia i l'APM?, destaquen les bones dades d'audiència de la reemissió del capítol de Plats bruts Tinc un dia normal, en què el David i el Lopes es neguen a celebrar Nadal però acaben sucumbint a la festa. Així doncs, la cadena ha acabat el 2023 sent líder d'audiència: amb un 13,9% de quota mitjana, ha estat la cadena més vista a Catalunya per 14è any consecutiu. 

  

La segona opció preferida va ser la d'Antena 3 i Cristina Pedroche, que ja fa anys que està consolidada com una de les campanades preferides de la població catalana. L'esquer del vestit misteriós de Pedroche torna a funcionar i la televisió privada assoleix un share del 26,5% i 659.000 espectadors.

Molt més endarrera queda la tercera opció de la nit, la de La 1. La suma de l'emissió de les campanades a través de La 1, La 2, el canal 24 Horas, Clan i Teledeporte marca un 17,4% de share i 435.000 espectadors. Pel que fa a Telecinco, a Catalunya l'impacte de les seves campanades va ser totalment residual: un 4,9% de quota de pantalla i 121.000 espectadors. Aquestes dades són un mal presagi pel 2024 de la cadena de Mediaset, que ha tancat un 2023 ple de dificultats pel que fa a les audiències i model de programació.

Les dades de l'estat espanyol

Pel que fa al conjunt de l'Estat, la clara guanyadora és Antena 3, que per tercer any consecutiu és l'opció amb més audiència. Les campanades conduïdes per Cristina Pedroche i Albert Chicote van reunir aquesta vegada 4,3 milions d'espectadors i van registrar un 29% de quota de pantalla. La dada és una baixada respecte a l'any anterior, quan va assolir un share del 33,5% i 5,2 milions d'espectadors.

Pel que fa al minut d'or de les campanades, el moment del raïm, Antena 3 creix fins als 5,6 milions d'espectadors i un 34,4% de quota de pantalla.

Com en el cas de Catalunya, La 1 queda per darrere d'Antena 3. Ana Mena i Ramón García, que van estar acompanyats per Jenni Hermoso com a convidada especial, obtenen un 26,1% de quota de pantalla i 3,8 milions d'espectadors.

En canvi, pocs motius per a l'alegria a Telecinco, que es queda amb un share per sota dels dos dígits. Les campanades presentades per Jesús Calleja i Marta Flich obtenen un 8% de quota de pantalla i 1,1 milions d'espectadors. Les dades empitjoren en el minut d'or: la quota baixa fins al 6,9%.

Finalment, La Sexta, que va tornar a apostar per Cristina Pardo i Dani Mateo, tanca el rànquing amb un 4,8% de quota de pantalla i 727.000 espectadors.

stats