Televisió
Mèdia TV 13/03/2023

La crisi a la televisió ultraconservadora 7NN l'obliga a renunciar a la TDT

La cadena només emetrà per les ones a Madrid i acomiada gairebé la meitat dels treballadors

Maria Blanch Llardén
2 min
7NN

BarcelonaEls problemes s'acumulen per al canal ultra 7NN, només un any i mig després de néixer. El mitjà ha iniciat els tràmits per sortir de la TDT en gairebé tot el territori espanyol. Segons El Confidencial, l'emissora es quedaria només a la Comunitat de Madrid i abandonaria així la cobertura anterior, amb la qual arribava a la meitat de comunitats autònomes, entre les quals no hi havia Catalunya. En el moment de presentar-se, 7NN va anunciar la pretensió de completar al 100% la seva cobertura estatal aquest estiu. Tot i la retirada de les ones, continuaran presents a les plataformes de pagament i de streaming.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La nova etapa que afronta l’emissora té com a objectiu abaratir costos i mantenir-se econòmicament davant els baixos ingressos publicitaris. La reducció no ho és només de programació, sinó també de personal, i va començar aquest cap de setmana amb l'acomiadament del 45% de la plantilla. Entre les 20 persones que han abandonat la cadena hi ha la presentadora Elena Barberana i les periodistes Maria Durán i Laura Fernández-Cañas, que presentaven un magazín matinal, una franja a la qual es renuncia. Toni Cantó, que va fitxar per 7NN després de deixar la Oficina del Español, encara conserva el seu programa nocturn. A més, tampoc descarten canviar la seu actual de Madrid per disminuir encara més costos. 

Aquests canvis es presenten després que Fernando Quintela agafés la direcció de la cadena i rellevés l’antic director, Marcial Cuquerella. Quintela va entrar de la mà de Marcos de Quinto, exvicepresident de Coca-Cola i exdirigent de Ciutadans, que s'ha fet fort a l'empresa, amb el 16% de les accions de la cadena.

7NN aspirava a crear una emissora referent per la dreta espanyola més conservadora i convertir-se en un projecte similar al que és FOX News als Estats Units. Va començar la seva singladura un 12 d'octubre, amb la retransmissió dels actes del Dia de la Hispanitat.

stats