"[...] L'enquesta de la cadena SER: el 52% dels entrevistats volen la independència i el 80% volen ser consultats. Per gran que sigui el marge d'error, la necessitat de votar el propi destí tendeix a ser unànime a Catalunya. El desig d'independència creix per dies i ja supera la seva pròpia representació parlamentària. O es perceben aquests impulsos, o s'equivocaran els diagnòstics i, per tant, les solucions.
[...] Catalunya s'està dividint entre aquells als quals podríem dir unionistes i els independentistes. La resta, des dels federalistes fins als simples partidaris de replantejar l'encaix a Espanya, són matisos lleus i ara mateix intranscendents, aliens al gran debat. Les paraules de l'esforçada Alicia Sánchez-Camacho («El PP no deixarà que ningú trenqui Catalunya») tenien un llunyà sabor d'impotència.
Confiem encara en la política. Confiem en els ponts i els punts de trobada. Però, francament, no els acabo de trobar. Ahir es va veure massa distància entre la paraula Espanya i la paraula independència . Personalment, em causa dolor. I també irritació amb qui no ho va saber encarrilar".
12 de setembre