País Valencià 30/10/2019

CaixaBank retreu a l'EMT de València que l'intenti responsabilitzar del frau de 4 milions que va patir

L'entitat financera defensa que la seva actuació va complir "les directrius" donades per l'empresa pública

Europa Press / Ara
2 min
El director general de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, durant la presentació de resultats de l'entitat celebrada a València

ValènciaCaixaBank afirma en un informe que l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València li va traslladar "instruccions precises i reiterades" perquè realitzés les vuit transferències que han originat a la companyia d'autobusos pública un frau de 4 milions, i s'ha queixat que "sembla més aviat que l'EMT pretén ara traslladar a CaixaBank les resultes negatives de tot un conjunt d'irregularitats internes que s'haurien produït a l'empresa".

Així figura en un informe remès per l'entitat bancària a l'EMT, amb data de 24 d'octubre, al qual ha tingut accés Europa Press, i en què es diu que la treballadora que va ordenar les transferències, i que ha estat acomiadada, va validar telefònicament les ordres de pagament de les transferències i "va explicitar la veracitat i la conformitat d'aquesta operativa d'acord amb les directrius proporcionades per la mateixa direcció de l'EMT, així com la urgència d'haver de ser realitzades en el dia". De fet, segons CaixaBank, l'empleada va consultar mitjançant la xarxa l'execució de les ordres i va reclamar un justificant.

El document també defensa que la directora de gestió i de l'àrea financera de l'empresa, que estava de baixa maternal, va ser informada mitjançant un correu electrònic de dues transferències realitzades els dies 17 i 20 de setembre, i que aquesta va tenir "puntual coneixement de l'operativa mitjançant l'accés i la visualització a través de banca online del dipòsit sobre el qual es realitzaven les transferències" i que no va formular "cap manifestació ni objecció a aquestes".

"Cap responsabilitat de CaixaBank"

En el seu informe, l'entitat financera reitera la "completa absència de cap vincle de CaixaBank amb el frau intern de l'EMT", així com que "el fet que l'EMT hagi sigut objecte d'un frau intern propiciat per unes manifestes febleses internes de seguretat no suposa cap responsabilitat de CaixaBank".

En aquesta línia, remarquen que "CaixaBank no és responsable dels fraus o eventuals bretxes de seguretat que puguin patir els seus clients, ni ha de respondre en els supòsits de negligència greu del client, donant-se en aquest suposat circumstàncies excepcionals i imprevisibles que estan fora del control de CaixaBank".

Per això, sol·liciten a l'EMT "amablement però enèrgicament" que "deixin de manera immediata d'utilitzar el nom de l'entitat per associar-la amb un frau que únicament afecta els processos, l'organització i les mesures internes de seguretat de l'EMT".

stats