La policia no escorcolla el pis de Bárcenas sinó que el protegeix, segons 'El País'
La dona de Bárcenas truca a la policia per denunciar "l'assetjament dels periodistes". Hi han acudit dos furgons policials. Això ha fet córrer la hipòtesi que s'estava escorcollant la casa de l'extresorer del PP. El registre ha sigut desmentit oficialment
BarcelonaLa dona de l'extresorer del PP Luis Bárcenas, imputat pel cas Gürtel, ha trucat a la policia espanyola per denunciar "l'assetjament" d'alguns periodistes que eren a l'exterior de casa seva, segons informa 'El País'. Hi han acudit dos furgons policials. En aquell moment, hi havia una unitat mòbil de la cadena Cuatro que hi feia connexions en directe. Arran de la presència policial, ha començat a córrer la hipòtesi que s'estava escorcollant la casa de l'extresorer del PP, una informació que ha publicat la mateixa cadena de televisió. El registre ha sigut desmentit oficialment, segons el rotatiu de Prisa.
La presència de periodistes davant la casa de Bárcenas ha anat a l'alça aquest matí, després que ahir es va saber que l'extresorer i exsenador va anar al notari el 14 de desembre del 2012 per deixar constància que va ser responsable del 1994 al 2009 del control dels "donatius" del PP i dels "perceptors de fons" de la formació al costat del llavors tresorer del partit, Álvaro Lapuerta.
Bárcenas, que va exercir com a gerent del partit quan Lapuerta n'era el tresorer, va declarar de manera textual "que ha estat responsable, juntament amb Álvaro Lapuerta Quintero, del control dels ingressos i despeses de l'epígraf Donatius del Partit Popular entre els anys 1994 i 2009".
Segons detalla l'últim informe de la Unitat de Delictes Econòmics i Fiscals (UDEF) lliurat dimecres al jutge del cas Gürtel, Pablo Ruz, en aquesta acta notarial l'extresorer del PP afirma que aquest "compte analític reflecteix exclusivament els ingressos obtinguts en concepte de donatius i la seva corresponent aplicació en concepte de despeses".
Avui, 'El País' també informa que el PP va donar de baixa del partit Bárcenas el dia que es van fer públics els seus comptes.