Partits

Oriol Junqueras diu que no té "cap por" d'un adeu de Gabriel Rufián

El líder republicà garanteix que ERC no renunciarà a la seva marca a les eleccions

Pere Aragonès, Gabriel Rufián i Oriol Junqueras durant la nit electoral d’Esquerra del 23 de juliol.
ARA
20/03/2026
1 min

Barcelona"Un partit que ha tingut Francesc Macià, Lluís Companys, Josep Irla, Josep Tarradellas i Pere Aragonès està per sobre de tot". El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha reivindicat aquest divendres la importància de la seva formació per sobre de qualsevol disputa concreta, també pel que fa al nom dels candidats. "No tenim cap por de res", ha respost en una entrevista a la SER Catalunya quan se li ha preguntat si tem que Gabriel Rufián pugui abandonar ERC a la recerca d'un front estatal d'esquerres. "ERC va molt més enllà de tot", ha insistit. "Si no hem tingut por de la presó, com hem de tenir por de qualsevol altra cosa, i menys d'això", ha dit.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Junqueras, que ha reivindicat l'amistat que manté amb Rufián, ha insistit que "per sort per a Catalunya, ERC va molt més enllà de tot".

Rufián protagonitzarà el 9 d'abril el segon acte de la seva gira estatal, que va començar fa algunes setmanes a Madrid. A Barcelona compartirà escenari amb l'eurodiputada de Podem Irene Montero, que ja s'ha mostrat molt interessada a compartir aliança electoral amb l'actual portaveu d'Esquerra a Madrid. Junqueras no va assistir a l'acte de Madrid i no té intenció de fer-ho tampoc al de Barcelona. De fet, la direcció republicana ha rebutjat en tot moment l'estratègia de Rufián, i aquest divendres el president dels republicans ha garantit que la marca d'ERC no es diluirà en cap altre paraigua quan arribin les eleccions. "Li ben juro que és impossible que passi", ha conclòs.

stats