Partits polítics

Rufián demana a ERC que lideri el front d'esquerres a Catalunya: "I, si em va el càrrec, me'n vaig cap a casa"

El portaveu d'ERC defensa amb Irene Montero que Podem "ajudi" a les confluències a l'Estat

Act. fa 0 min
2 min

BarcelonaA Barcelona, des de l'Auditori del Campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra, Gabriel Rufián ha tornat a defensar el front d'esquerres que creu que s'hauria de materialitzar de cara les pròximes eleccions generals. I ho ha fet al costat d'Irene Montero, la número dos de Podem, que li ha agafat el guant de la proposta. ¿Com ha de ser aquest front unitari? Sent conscient que el seu partit, ERC, no subscriu la seva proposta, li ha fet una petició explícita: "Li demano al meu partit que lideri això. I si em va el càrrec, me'n vaig cap a casa". És a dir, Rufián vol que el partit d'Oriol Junqueras sigui qui es faci seva la proposta i aglutini, entorn a les seves sigles, aquesta confluència d'esquerres que defensa. ¿I a l'Estat? Rufián ha defensat que sigui Podem qui jugui aquest rol: "Podem pot ajudar a aquestes confluències".

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

La idea de Rufián és que aquest front ampli i unitari sigui a través d'una aliança entre les forces d'esquerres estatals i també les sobiranistes. "El problema no som les esquerres sobiranistes, a nosaltres ens anirà bé. El problema són les esquerres a l'esquerra del PSOE. Em nego a deixar-les. No podem dir 'Ja us apanyareu'", ha defensat. ¿Com es concretaria aquesta aliança? Rufián va defensar en un acte a Madrid —al costat del portaveu de Més Madrid, Emilio Delgado— que a cada província es presentés la formació d'esquerres amb més tirada. "Podem pot ajudar a aquestes confluències. I ERC també a Catalunya", ha afegit aquest dijous el portaveu republicà.

Montero, en aquest sentit, ha tornat a reivindicar "fer equip" amb Rufián per materialitzar aquesta aliança d'esquerres. "Pot tenir molts vots, però si no, mereix la pena igualment", ha afegit. La dirigent lila ha defensat una confluència de les esquerres per posar "al centre el projecte d'una societat millor" que posi qüestions com l'habitatge en el nucli o també tenir "salaris dignes".

La proposta de Rufián no té l'aval de la direcció d'ERC i, de fet, en l'acte d'aquest dijous no hi és el líder del partit, Oriol Junqueras, tot i que els republicans hi han enviat una petita representació: el secretari general adjunt, Oriol López; la vicesecretària del món del treball, economia, ciutadania i partit obert, Laura Pelay, i també la senadora Laura Castel. A banda, també hi era el seu mentor i el principal valedor de la proposta, Joan Tardà. Per part dels Comuns hi havia el candidat a l'alcaldia de Barcelona, Gerardo Pisarello, i l'exportaveu i ara regidor a Sabadell, Joan Mena. Per part de Podem hi havia la secretària general a l'Estat, Ione Belarra, i la coordinadora general a Catalunya, María Pozuelo.

"155 monedes de plata"

A la Pompeu Fabra, a Gabriel Rufián l'han rebut amb alguns cartells que han penjat les JNC en què li recorden el tuit que va fer el mateix portaveu republicà el 2017: "155 monedes de plata". A banda, també hi havia cartells on acusaven Rufián de no defensar el català: "Rufián, qui no defensa el català, no defensa Catalunya".

Imatge dels cartells de la JNC a la Pompeu Fabra

Estem treballant per ampliar aquesta informació

stats